کد خبر 468209
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶

با ادامه کاهش قیمت نفت تعداد دکل‌های حفاری نفتی در آمریکا به حداقل رسیده و تولید نفت شیل به شدت کاهش یافته است، کارشناسان معتقدند، قیمت کمتر از ۶۰ دلار برای تولید نفت شیل مقرون به صرفه نیست.

به گزارش مشرق، به نقل از اسپوت نیک نیوز براساس گزارش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) کاهش جهانی قیمت نفت، تولید نفت شیل آمریکا را بسیار کند کرده است.

پروفسور ادهیرز استاد دانشگاه هوستون، معتقد است بازیگردانی نفت شیل آمریکا هزینه بسیار بالایی خواهد داشت. بیشتر تولید نفت آمریکا برای حفاران نفتی با قیمت بسیار پایین مقرون به صرفه نیست.

ادهیر افزود: کاهش سریع تولید از چاه‌های نفتی در کنار کاهش قیمت نفت باعث خواهد شد که در ادامه نیز تولید نفت شیل آمریکا به شدت کاهش یابد.

بروک بوراربی دستیار اقتصادی دانشگاه دیترویت می‌گوید تا زمانی که قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش نیابد، تولید نفت شیل در سطح پایین باقی می‌ماند.

بوراربی توضیح می‌دهد: «این کاهش در تولید احتمالاً تا زمانی که قیمت نفت دوباره افزایش یابد، ادامه خواهد داشت. من معتقدم که تولید نفت شیل برای اینکه اقتصادی شود، باید حداقل قیمت 60 تا 65 دلار در هر بشکه باشد.»

براساس این گزارش کاهش قیمت نفت در سال گذشته تحت فشار تولید نفت شیل آمریکا کاهش یافت اما با با افت قیمت بسیاری از حفاران نفتی بدهکار شدند،افزایش عرضه در بازار منجر به کاهش دو سوم قیمت نفت شد. نفت برنت اکنون متوسط 48.72 دلار در هر بشکه قیمت دارد که نسبت به اواسط سال 2014 بیش از 65 درصد قیمت خود را از دست داده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس