الاهلی برای اینکه بازی با نفت را تمرین کند، در تقابل با میزبانش الشباب در هفته دوم لیگ اتصالات از سیستم 4 مدافع، 2 هافبک دفاعی، یک هافبک پشت مهاجمان و 3 فوروارد استفاده کرد که یکی از آنها لیما (زننده گل برتری بازی رفت) جلوتر بازی می‌کرد.

گروه ورزشی مشرق - نفت بعد از اینکه در بازی رفت مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان آسیا به مهمانش الاهلی امارات باخت باید چهارشنبه برابر تیمی به میدان برود که همین چند روز قبل بازی با 3 مهاجم را تمرین کرد. حریفی که بازی را اریگان اعلام کرده و هواداران چند تیم دیگر نیز برای حمایت از این تیم بسیج شده اند.

الاهلی بعد از اینکه نفت را در تهران شکست داد، هفته قبل در هفته دوم لیگ کاپ امارات (جام اتصالات سابق) به میدان رفت تا شرایط خود را برای آخرین بار و پیش از بازی بزرگ چهارشنبه بسنجد.

موسی هم به کمک قاتل نفت ایران آمد
آخرین تمرین الاهلی برای مقابله با نفت تهران
در مقابل، نفت برای روی فرم ماندن بازیکنانش اول دست به اعتصاب نیمه‌موقت زد تا به گفته سرمربی این تیم شرایط روحی بازیکنانش بهتر شود بعد هم در جام‌حذفی برابر دیانا باقرشهر بازی نکرد تا توان مردانش برای تقابل با الاهلی حفظ شود.

* سیستم 1-2-1-2-4
الاهلی برای اینکه بازی با نفت را تمرین کند، در تقابل با میزبانش الشباب در هفته دوم لیگ اتصالات از سیستم 4 مدافع، 2 هافبک دفاعی، یک هافبک پشت مهاجمان و 3 فوروارد استفاده کرد که یکی از آنها (لیما) جلوتر بازی می‌کرد.

موسی هم به کمک قاتل نفت ایران آمد
«موسی سو»؛ نفر سمت چپ و خرید تازه الاهلی یک گلزن تمام عیار است

در دیدار مذکور خرید جدید این تیم «موسی‌سو» فرانسوی – سنگالی هم برای نخستین بار وارد زمین شد.

اولاریو رومانیایی در دو پست مدافع راست و چپ خود عبدالعزیز سنقر و عدیل سالم را به کار گرفت که از قضا نفر اول پاس تک گل الاهلی را ارسال کرد.

کادرفنی الاهلی در دفاع میانی هم از سالمین خمیس و کیونگ دون کره‌ای بهره برد که کیونگ در دقیقه 91 از زمین اخراج شد.

اولاریو مقابل خط چهارنفره مدافعانش از حمید عبدا... عباس و نواف مبارک مصباح به عنوان دیگر عناصر دفاعی‌اش بهره برد. در مقابل اورتون ریبیرو برزیلی با شماره 10 طراح اصلی حملات تیمش بود.

در فاز هجومی به جز اورتون موسی‌سو با شماره 8 در پست گوش راست و حسین دلیر در پست گوش چپ انجام وظیفه می‌کردند. در پیشانی خط حمله هم لیما دوس‌سانتوز حضور داشت که مثل بازی با نفت گل زد.

* اگر AFC مجوز موسی را صادر کند
به گزارش مشرق، اگر متولیان الاهلی موفق شوند از AFC مجوز بازی موسی‌سو را بگیرند، کار نفت به مراتب سخت‌تر از قبل خواهد شد.
موسی‌سو مهاجم فصل قبل فنرباغچه سوم ماه میلادی جاری به الاهلی پیوست در حالی که طی سال‌های 2001 تا 2015 برای دومین تیم مطرح ترکیه 108 بازی انجام داد و 53 گل زد.

موسی در 3 فصل اخیر همواره بین گلزنان چهارم و پنجم لیگ برتر ترکیه بوده است در حالی که با فنرباغچه هم قهرمان شد و هم 2 مرتبه نایب‌قهرمان. این مهاجم سیه‌چهره امسال در بازی اول انتخابی جام ملتهای آفریقا با گل دقیقه 93 خود به غنا، روی پاس عالی بیرام دیوف (مهاجم استوک‌سیتی) سند پیروزی سنگال به حریفش را به امضا رساند.

«سو» که سابقه بازی در رن و لیل فرانسه را هم دارد برای این دو تیم و فنرباغچه 9 گل در رقابت‌های لیگ قهرمانان و جام یوفا به ثمر رسانده است که شرح‌حالی از تجربه بالای او در شناسایی چارچوب دروازه‌هاست.

موسی هم به کمک قاتل نفت ایران آمد
موسی سو با لباس فنرباغچه مقابل آرسنال در لیگ قهرمانان اروپا

* مهاجمی با 5 گل زده در 4 بازی

میزبان نفت در خط حمله خود لیما دوس‌سانتوز را هم دارد که چهره‌ای شناخته شده برای علیرضا منصوریان و شاگردانش است.

لیما از وقتی به الاهلی آمده تنها 90 دقیقه در لیگ امارات، 90 دقیقه برابر نفت در لیگ قهرمانان آسیا و 180 دقیقه در جام اتصالات بازی کرده است. جالب اینکه مهاجم فصل پیش بنفیکا طی همین مدت کوتاه موفق شد 5 گل به ثمر برساند. یعنی هر 72 دقیقه یک گل.

مهاجمی که در فصل 15-2014 لیگ برتر پرتغال 19 گل برای بنفیکا قهرمان به ثمر رساند تا سومین گلزن برتر مسابقات شود؛ آخرین بار در تورنتو پیراهن بنفیکا را بر تن کرد تا 65 دقیقه در دیدار PSG و تیم پرتغالی حضور فعال داشته باشد.

در دیدار یکشنبه 28 تیرماه سال 1394 زور بنفیکا به شاگردان لوران بلان فرانسوی نرسید و نتیجه نهایی پیروزی 3-2 فرانسوی‌ها بود. یک ماه و 27 روز قبل مهاجم فعلی الاهلی هم 65 دقیقه برای بنفیکا بازی کرد تا در آن دقیقه جای خود را به نلسون اولیویرا بدهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    0 0
    راحت بازیو ببینید و از حذف احتمالی نفت ناراحت نشید ، دقت کنید که عرب ها چه قدر زیرساخت های قوی مثل ورزشگاه های درجه یک ، زمین های تمرین ، کمپ ها ، اردوهای اروپا و بازی های تداراکاتی عالی ، برنامه ریزی حرفه ای ، باشگاه های خصوصی و درامدساز ، آوردن مربیان درجه یک جهانی برای تیم های پایه تا بزرگسالان ، اوردن بازیکن درجه یک جهانی از باشگاه های بزرگ جهان مثل ژاوی از بارسلونا یا همین لیما از بنفیکا و ... همین حریف نفت ، مربی و دو بازیکنش بیش از 150 میلیارد تومان ! قیمت دارند بعد وضعیت خودمونو ببینید که گفتن نداره کاملا مشخصه چی هستیم ، کلا از این به بعد بازی های لیگ آسیا رو راحت دنبال کنید و اگر تیم هایمان جز 8 تیم آمدند هم کلایتان را بندازید بالا !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس