کد خبر 467453
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸

شهرام كرمي در نشست چهارمين جشنواره تئاترشهر از افتتاح اين جشنواره با نمايشي درباره غواصان شهيد در روز پنج‌شنبه ۲۶ شهريورماه خبر داد.

به گزارش مشرق، نشست خبري چهارمين جشنواره تئاترشهر روز گذشته برگزار شد. در ابتداي اين نشست عبدالحسيني دبير جشنواره تئاترشهر گفت: جشنواره تئاترشهر پس از اختتاميه به فراموشي سپرده نمي‌شود و هدف ما ادامه آثار اين جشنواره است و در اين رابطه فضايي در فرهنگسرا‌ها براي اجراي گروه‌هاي نمايشي در نظر گرفته‌ايم. وي با اشاره به تأسيس مدرسه تئاتر فرهنگسراها تأكيد كرد: قرار است چندين كتاب تخصصي در حوزه نمايش به نشر سپرده شود كه اين كتب از يكي، دو هفته آينده منتشر و رونمايي مي‌شود.

در ادامه اين نشست دبير جشنواره با اشاره به تنوع ژانر در اين جشنواره گفت: چهارمين جشنواره تئاترشهر در هفت بخش صحنه‌اي، تئاتر مذهبي، مسابقه تئاتر كودك و نوجوان، مسابقه تئاتر خياباني، نمايشنامه‌نويسي و نمايشنامه‌خواني و مدرسه تئاتر و بخش مسابقه عكاسي برگزار مي‌شود.

دبير چهارمين جشنواره تئاترشهر در خصوص تعداد شركت‌كنندگان در فراخوان اين دوره ادامه داد: در اين دوره يكهزار و 75 گروه نمايشي متقاضي شركت در جشنواره بودند كه در نهايت 73 گروه نمايشي به جشنواره راه يافتند.

وي در خصوص داوران اين دوره از جشنواره اظهار داشت: ايرج راد، قطب‌الدين صادقي و حميدرضا نعيمي داوران مسابقه تئاتر صحنه‌اي، اصغر همت، رحمت اميني، علي مؤذني داوران بخش تئاتر باران، داريوش مودبيان، رؤيا افشار و مريم معترف داوران بخش نمايشنامه‌نويسي، بهرام شاه‌محمدلو، رضا فياضي و ليلي رشيدي داوران بخش مسابقه تئاتر كودك و نوجوان، حسين عاطفي، محمدمهدي خاتمي و گلبرگ ابوترابيان نيز داوران بخش مسابقه نمايش‌هاي خياباني خواهند بود.

كرمي در خصوص وضعيت فعلي مجموعه صبا و پرديس تئاتر كه مدت‌هاست با تأخير در زمان بهره‌برداري روبه‌رو شده‌اند، گفت: تمام تلاش ما مبني بر اين بود كه اين سالن‌ها را براي اجراهاي اين دوره از جشنواره در دست داشته باشيم، اما پرديس خاوران مشكل برق دارد و اين مشكل‌ هنوز مرتفع نشده است.

وي در بخش ديگري از سخنانش هم با اشاره به آماده‌سازي پرديس تئاتر تهران در مهرماه گفت: پيش از اين قرار بود پرديس تئاتر صبا نيز تا پايان شهريور‌ماه مهيا شود اما به دليل مشكلاتي اين اتفاق نيفتاد و بنا بر اظهارات شهردار تهران اميدواريم كه اين دو سالن در ماه‌هاي آتي آغاز به كار كنند. در پايان اين نشست پوستر چهارمين جشنواره تئاترشهر توسط عبدالحسيني و كرمي رونمايي شد. گفتني است چهارمين جشنواره تئاترشهر از 26 شهريورماه تا دوم مهرماه برگزار مي‌شود و مراسم اختتاميه آن پنج‌شنبه دوم مهرماه ساعت 18 در فرهنگسراي انديشه برپا خواهد شد.

منبع : روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس