کد خبر 883939
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
عملیات مرصاد

دهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد با حضور هنرمندان 13 استان کشور از امروز(22 مرداد) به میزبانی شهرستان اسلام آبادغرب آغاز بکار کرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، دهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد با حضور هنرمندان 13 استان کشور از امروز(22 مرداد) به میزبانی شهرستان اسلام آبادغرب آغاز بکار کرد.

«خسرو تمری» مدیر اجرایی این جشنواره اظهار کرد: 21 گروه نمایشی در این جشنواره حضور دارند که 19 گروه در بخش رقابتی جشنواره با هم به رقابت می پردازند و دو گروه نیز در بخش جنبی حضور دارند.

تمری با اشاره به حضور هنرمندان 13 استان کشور در این جشنواره، گفت: در مجموع حدود 170 هنرمند در این جشنواره حضور دارند.

وی افزود: از گروه‌های حاضر در بخش رقابتی جشنواره 11 گروه در بخش صحنه‌ای و هشت گروه در بخش خیابانی با هم به رقابت می‌پردازند.

تمری ادامه داد: طی پنج روز برپایی این جشنواره اجراهای صحنه‌ای در تالار غدیر و شهرداری و اجراهای خیابانی نیز در پارک ملت، میدان امام(ره) و مسکن مهر شرف آباد اجرا می‌شود.

وی گفت: در مراسم اختتامیه این جشنواره که روز جمعه(26 مرداد) برگزار می‌شود، با نظر هیئت داوران برگزیدگان جشنواره معرفی خواهند شد.

تمری با بیان این‌که 9 دوره گذشته این جشنواره به صورت استانی یا منطقه‌ای برگزار شده است، گفت: این دوره جشنواره در سطح ملی برگزار می‌شود و می‌تواند بستری برای رشد تئاتر استان و شهرستان اسلام آبادغرب باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آبادغرب ادامه داد: یکی از ویژگی‌های این جشنواره نسبت به دوره‌های پیش دست اول بودن آثار است. این دوره جشنواره با هدف تولید کارهای گسترده در حوزه دفاع مقدس از پذیرش کارهای نمایشی که در جشنواره‌های دیگر شرکت داده شده‌اند خودداری کرده که همین موضوع باعث تولید کارهای فاخر و گسترده در حوزه دفاع مقدس می‌شود.

افتتاحیه این جشنواره، با حضور هنمرمندان و شماری از مسئولان در مزار شهدای اسلام آبادغرب و اجرای گروه نمایش استان اصفهان برگزار شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس