کد خبر 466924
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱

رهبر جدید حزب کارگر انگلستان که از مخالفان سرسخت جنگ است با معرفی اعضای کابینه دولت سایه را در این کشور تشکیل می‌دهد.

به گزارش مشرق،‌ «جرمی کوربین» رهبر جدید حزب کارگر انگلیس و از مخالفان جنگ افروز ی های سیاسیون این کشور بعد از آنکه روز شنبه هفته جاری با کسب 60 درصد آرا در دور اول رای گیری توانست با پشت سر گذاشتن سه رقیب دیگر انتخاب شود، حملات و تخریب گری ها علیه وی از بیرون و درون حزب آغاز شد.

«دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس علی رغم تبریک تلفنی به کوربین طی سخنانی گفته بود حزب کارگر دیگر تهدیدی برای امنیت ملی و اقتصادی انگلیس است. همچنین «مایکل فالن» وزیر دفاع انگلیس کوربین را تهدید امنیت ملی خوانده بود. حملات محافظه کاران به این رهبر جدید حزب کارگر همچنان ادامه داشت و «مایکل گوو» وزیر دادگستری کامرون در گفت و گو با شبکه خبری بی بی سی گفت کوربین کشور را به نابودی خواهد کشاند.

حتی کوربین ا ز درون حزب کارگر از این حملات در امان نبود و معاونش «تام واتسن» در گفت و گو با بی بی سی گفته بود مخالف سیاست کوربین در مسایلی همچون پروژه تسلیحاتی «تریدنت» و مشارکت انگلیس در اقدامات نظامی ناتو است. واتسن مدعی شده بود ذهن کوربین را نسبت به این دو مساله تغییر خواهد داد.

به نوشته ایندیپندنت، دیروز (یکشنبه) کوربین تعدادی از اعضای کابینه خود را که همان کابینه دولت سایه است معرفی کرد. از آنجایی که حزب کارگر اصلی ترین حزب اوپوزیسیون دولت یعنی حزب محافظه کار است، کابینه تشکیل شده از نمایندگان پارلمانی این حزب در واقع دولت سایه خواهد بود. 

تا کنون مشخص شده است که کوربین «جان مک دونالد» را برای سمت وزیر دارایی دولت سایه انتخاب کرده است؛ مک دونالد از نزدیکترین متحدان سیاسی کوربین و مانند جرمی کوربین، سوسیالیست است. انتخاب مک دونالد با مخالفت های زیادی حتی از سوری برخی رهبران اتحادیه های روبرو شد. مخالفان مک دونالد خواستار انتخاب فرد دیگری به نام «انجلا ایگل» برای این سمت بودند. البته کوربین ایگل را برای وزارت صنعت و تجارت دولت سایه برگزید.

کوربین «اندی برنهام» وزیر کشور دوره «تونی بلر» نخست وزیر و رهبر سابق حزب کارگر را برای سمت وزیر کشور دولت سایه انتخاب کرد. همچنین «هیلاری بن» برای سمت وزیر خارجه دولت سایه انتخاب شد. وزیر خارجه اهمیت زیادی دارد چرا که کوربین خودش در سیاست های خاورمیانه به فردی مخالف اسراییل معروف است و در سیاست های اروپا خواهان جدایی انگلستان از اتحادیه اروپاست. 

وزرای بهداشت و درمان و دادگستری نیز به ترتیب «هیدی الکساندر» و «لرد فاکونر» هستند. وزیر دفاع سایه نیز احتمالا «مایکل میچر» از جناح چپ که همان جناح سیاسی کوربین است انتخاب خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس