کد خبر 466624
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶

در حالی که سفیر پاکستان در ریاض کشته شدن شش زائر این کشور و دست‌کم ۳۶ زخمی را تأیید کرده، شبکه العربیه در عربستان مدعی است که ۱۵ زائر پاکستانی در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش مشرق، «اکسپرس نیوز» نوشت: «منظورالحق» سفیر پاکستان در ریاض کشته شدن شش زائر این کشور در حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام را تأیید کرده است.

این در حالی است که «العربیه» تلویزیون عربستانی مدعی است که 15 پاکستانی، 25 بنگلادشی و 10 هندی در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته سفیر پاکستان در عربستان، 36 زائر پاکستانی در حال حاضر در بیمارستان‌های این کشور بستری هستند.

به گفته مقامات عربستان، هنگام حادثه بیش از سی هزار ایرانی، پاکستانی، هندی و بنگلادشی در صحن مسجدالحرام حضور داشتند.

سازمان دفاع مدنی عربستان اعلام کرد که شمار قربانیان حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام در مکه به 107 کشته و 238 زخمی رسیده است.

جمعه گذشته رسانه‌های عربستان سعودی گزارش دادند که بر اثر سقوط یک جرثقیل در مسجدالحرام در مکه شماری از حجاج کشته و زخمی شدند.

سلیمان العمرو، مدیرکل نیروهای امداد عربستان، گفته بود که اوضاع جوی بدی در مکه وجود دارد و طوفان شدید و بارش باران موجب شکسته شدن درختان و تکان شدید جرثقیل‌ها شده که به همین علت یکی از این جرثقیل‌ها سقوط کرده است.

این در حالی است که در چند سال اخیر به دلایل مختلف که عربستان از آن به‌عنوان گسترش مسجدالحرام یاد می‌کند، بخش‌هایی از این مکان مقدس تخریب شده است.

همچنین ساخت برج‌های عظیم در کنار مسجدالحرام و مکه یکی از دلایل افزایش جرثقیل‌های بزرگ در اطراف محل خانه خداست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس