میزان صادرات سلاح های سبک و مهمات از آلمان به کشورهای عربی در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 32 برابر افزایش یافت.

به گزارش مشرق، روزنامه بیلد ام سونتاگBild am Sonntag به نقل از وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد ارزش صادارت سلاح های سبک و مهمات از این کشور به کشورهای عربی در نیمه نخست سال 2015، به حدود نه میلیون دلار ( هفت میلیون و 900 هزار یورو) رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال 32 برابر افزایش نشان می دهد.

این آمار پس از درخواست نمایندگان حزب چپگرای دای لینکDie Linke از این وزارتخانه منتشر شد.
بر اساس پاسخ وزارت اقتصاد آلمان، ارزش صادرات سلاح های سبک از این کشور به کشورهای عربی در نیمه نخست سال 2014 حدود 246 هزار یورو بود، در حالی که این رقم در مدت مشابه امسال به هفت میلیون و 900 هزار یورو رسید.

روزنامه بیلد ام سونتاگ نوشت این صادرات تنها سلاح های سبک، قطعات یدکی و مهمات بود.
حزب چپگرای دای لینگ با اشاره به درگیری ها و جنگ های داخلی موجود در خاورمیانه، از زیگمار گابریل، معاون صدراعظم آلمان به خاطر صادرات سلاح به کشورهای خاورمیانه انتقاد کرد.

جنگنده های استرالیا دیشب نخستین ماموریت خود را در سوریه تکمیل کردند. این در حالی است که تونی آبوت، نخست وزیر این کشور روز چهارشنبه از تصمیم کشورش برای گسترش حملات علیه گروه تکفیری صهیونیستی داعش در سوریه در چارچوب ائتلاف ضدداعش خبر داد.

بر اساس بیانیه گروه ضربت هوایی استرالیا، عملیات این گروه دیشب بدون مشکل انجام شد.
مشارکت استرالیا در ائتلاف ضدداعش در سوریه تاکنون محدود به سوخت رسانی و جمع آوری اطلاعات بوده است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی سرزهی ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    صادرات سلاح . واردات پناه جویان بینوا و مسلمانانی که دردام اینها افتاده اند وباید تعمید داده شوند و مسیحی شوند. سیاست کثیفی رادنبال می کنند بعد با آوارگان بینوا سلفی هم خانم مرکل می گیرد . لعنت خدا برشما با این افکار غلط تون . جمعیت شما اگر رو به فزونی نمی رود و جمعیت پیرکشورهای شما را گرفته چرا از جنگ نیابتی و سلاح استفاده می کنید و مردم را به بیچارگی می کشانید . منت های شما دیگر برسرآوارگان برسرجیست. خداوند همه را به راه راست هدایت بفرماید . به خصوص مسلمان نماها و سران قدرت طلب آنها را
  • افشین تهران ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۷
    0 0
    احسن به فرزند سیستان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس