سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خود را برای برگزاری رزمایش های جدید در دریای سیاه آماده می کند.

به گزارش مشرق، در حالی که تنها چند روز از پایان تمرینات نظامی چتربازان ناتو با حضور نظامیان آمریکایی، ایتالیایی و اسپانیایی در رومانی می گذرد، این سازمان نیروهای خود را برای برگزاری رزمایش های جدید در دریای سیاه آماده می کند و در همین راستا چهار کشتی جنگی خود را به این منطقه اعزام کرده است.

ناوشکن یو اس اس دونالد کوک و یک هواپیمای که قابلیت حمل سلاح های هسته ای را دارند، در تمرینات نظامی جدید ناتو تحت عنوان Sea Breeze که روز دوشنبه در دریای سیاه آغاز خواهد شد، شرکت می کنند.

کشتی جنگی یو اس اس دونالد کوک به موشکهایی که قابلیت رهگیری انواع موشکهای بالیستیک را دارند و همچنین موشکهای کروز تامهاوک که گاهی کلاهکهای هسته ای دارند، مجهز است. هواپیماهای گشت دریایی لاکهید اوریون برای عملیات شناسایی طراحی شده اند اما قابلیت حمل بمب های هسته ای را نیز دارند.

به گزارش اسپوتنیک، رزمایش جدید ناتو از 31 اوت تا 12 سپتامبر در منطقه ای به وسعت 400 کیلومتر در سواحل اوکراین برگزار خواهد شد. قرار است 2500 نیروی نظامی از جمله 1000 سرباز آمریکایی، 500 نظامی از دیگر کشورهای عضو ناتو و شرکای آنها ( آلمان، بلغارستان، یونان، ایتالیا، مولداوی، رومانی، انگلیس،‌سوئد، ترکیه) و همچنین یک هزار سرباز نیروی دریایی اوکراین در این تمرینات شرکت کنند.

در این رزمایش گسترده سیزده روزه عملیات رهگیری موشکها، جنگ بر ضد زیردریایی ها و هواپیماهای کوچک و همچنین جستجو و نجات در دریا برگزار خواهد شد. تمرینات دریایی Sea Breeze با هدف ارتقای همکاری میان نیروی دریایی اوکراین و نیروی دریایی ناتو سازماندهی شده اند.

این رزمایش گسترده دریایی در حالی برگزار خواهد شد که چندین کشور شوروی سابق که در سالهای اخیر به ناتو ملحق شده اند، از تحرکات نظامی روسیه ابراز نگرانی کرده اند.

ناتو برای مقابله با اقدامات روسیه از یک سال پیش رزمایشها و گشتهای هوایی و دریایی خود را در حوزه دریای بالتیک و دریای سیاه افزایش داده است. اما مقامات روسیه برگزاری رزمایشهای مشترک اوکراین و ناتو یا آمریکا را اقدامات تحریک آمیزی می دانند که می تواند صلح و ثبات در منطقه را به خطر اندازد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس