کد خبر 466275
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲

اگر برای شما هم پیش آمده که در جستجوی یک وب سایت بودید و با خطای not found رو به رو شده‌اید، این گزارش را تا انتها دنبال کنید.

 به گزارش مشرق، گاهی اوقات به دنبال یک مطلب در یک وب سایت هستید، اما از شانس بد شما ممکن است آن صفحه از سایت حذف شده باشد یا اینکه در آن لحظه سایت مورد نظر کلا در دسترس نیست.

در این مواقع برای دسترسی به صفحه مورد نظر از چه ترفندی باید استفاده کرد؟ برای پی بردن به این موضوع با ما همراه باشید.

برای همیشه با خطای

بهترین ترفند برای مشاهده صفحات حذف شده و غیرقابل دسترس، استفاده از موتور جستجوی گوگل است. معمولا موتورهای جستجو، یک کپی از صفحات وب را بر روی سرور خود ذخیره می کنند که همین امر، علت بازیابی سریع اطلاعات جستجو شده است.

این صفحات به اصطلاح Cache شده، به سادگی از صفحه نتایج جستجو قابل دسترس هستند و شما کافیست عنوان مطلب یا سایت مورد نظر را در گوگل جستجو کنید.
پس از جستجو بر روی فلش کوچک موجود، در کنار آدرس سایت کلیک کرده و گزینه Cached را انتخاب کنید.

برای همیشه با خطای

با انجام مرحله ی بالا، صفحه ی مورد نظر از سرور های گوگل برای شما نمایش خواهد داده شد.اما به غیر از ترفند بالا، یک وب سایت کاربردی نیز وجود دارد که صفحات قدیمی و آرشیو شده وب سایت ها را می توان در آن مشاهده کرد.

این پایگاه اینترنتی، کاربران را قادر می سازد تا نسخه های آرشیو شده از صفحات وب را در بازه های زمانی مختلف مشاهده نمایند. برای مشاهده این وب سایت تنها کافیست به لینک زیر مراجعه کرده و آدرس سایتی که قصد مشاهده آرشیو آن را دارید را وارد و جستجو کنید:
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    عااااااالی بود ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس