کد خبر 460383
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲

برخي فايل هاي word که ايجاد مي کنيم، حاوي يکسري اطلاعات محرمانه و مهم است که بهتر است به راحتي در دسترس نباشند و کاربران ديگر تنها با يک کليک به محتويات آن ها دسترسي پيدا نکنند. بهترين راهکار براي رفع اين مشکل، رمزگذاري روي فايل word است.

 به گزارش مشرق، ابتدا فايلي متني را که قرار است روي آن رمز عبور بگذاريد، در word آفيس باز و سپس به منوي File مراجعه کنيد. در قسمت info، روي Protect Document کليک کنيد؛ حال از منوي باز شدني آن بايد گزينه Encrypt with Password را انتخاب کنيد تا کادر Encrypt Document به نمايش گذاشته شود.

در قسمت وارد کردن رمز، رمز عبور مورد نظرتان را وارد کنيد و در قسمتي که Confirm Password را مشاهده مي کنيد، رمز عبورتان را دوباره تکرار کنيد. حال خواهيد ديد که در بخش بعدي يک کادر زرد رنگ ظاهر مي شود که براي باز کردن فايل به رمز عبور نياز دارد.

روش ديگر براي رمزگذاري اين گونه است که ابتدا پوشه مورد نظرتان را براي ذخيره فايل پيدا کنيد، از قسمت Tools و بعد قسمت save به بخش General Options مراجعه و رمز مورد نظرتان را در قسمت Password to open وارد کنيد.

در بخش Confirm Password بايد دوباره رمز را وارد کنيد؛ حال به ذخيره سازي فايل با رمز عبور بپردازيد. سپس زماني که مي خواهيد فايل را باز کنيد، مشاهده مي کنيد که از شما رمز عبور مي خواهد.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس