کد خبر 542070
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱

مدیر ثبت دامنه‌های اینترنتی پژوهشگاه دانش های بنیادی گفت: ثبت دامنه‌های اینترنتی فارسی از مهمترین برنامه‌های این مجموعه در سال جاری است که تا پایان فروردین ماه 95 فعالیت اش آغاز می‌شود.

 به گزارش مشرق، علیرضا صالح مدیر ثبت دامنه‌های اینترنتی پژوهشگاه دانش‌های بنیادی افزود: با راه اندازی طرح ثبت دامنه‌های اینترنتی به زبان فارسی، کاربران می‌توانند نشانی و پسوند اینترنتی خود را به زبان فارسی وارد و ثبت کنند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای ارتقا کیفیت این امکان، سبب کندی کار شده، اظهار کرد: محققان این مجموعه با تمام توان تلاش کردند تا خدمات مطلوبی در اختیار کاربران قرار گیرد.

صالح بیان کرد: با راه اندازی این سرویس، امکان جدیدی برای کاربران فراهم می شود و آنها هم می توانند از دامنه‌های اینترنتی به زبان فارسی استفاده کنند و هم از همان روش های قبلی بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه در ثبت دامنه‌های غیرلاتین پیشرو هستیم، اظهار کرد: ما در دامنه‌هائی که با خطی به غیر از انگلیسی نوشته می‌شود، معمولا پیشرو هستیم.

صالحی، تعداد دامنه‌های اینترنتی فعال در ایران را 755 هزار و 369 مورد اعلام کرد و گفت: پسوند ir با 746 هزار و 605 مورد بیشترین ثبت دامنه را به خود اختصاص داده است.

وی به رشد چشمگیر ثبت دامنه های اینترنتی در ایران در سال جاری اشاره کرد و افزود: رشد ثبت دامنه های دات IR همواره جزء برترین های دامنه کشور در دنیا بوده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس