کد خبر 466220
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶

وزير بهداشت با بيان اينکه حال مصدومان ايرانی حادثه روز گذشته مکه خوب است، گفت: نيازی به انتقال اين افراد به کشور برای ادامه مداوا نيست و می توانند اعمال حج شان را در سلامت کامل انجام دهند.

به گزارش مشرق، دکتر سيد حسن هاشمي در خصوص اقدامات انجام شده حادثه ديروز مکه افزود: خوشبختانه از همان لحظات اوليه ، سازمان حج و زيارت جمهوري اسلامي ايران و هيات پزشکي حج و هلال احمر اقدامات بسيار خوبي صورت دادند.

وي اضافه کرد: اين اقدامات ، درجهت شناسايي حجاج ايراني مصدوم شده بوده است.

هاشمي با بيان اينکه همکاران ما در همه بيمارستان هاي مکه مستقر شده بودند و خدمات هم ارائه شده است گفت: طبق آمارهايي هم که ارائه کردند، ما يک نفر فوتي داشتيم که مشخصاتش در سايت سازمان حج و زيارت موجود است و بقيه افراد هم که بيش از ۲۵ نفر هستند اکثرا مرخص شده اند.

وزير بهداشت گفت: همه اقداماتي که نياز بوده است از نظر پزشکي در دوره نقاهت مصدومان انجام شود ، انجام گرفته و يا درحال انجام است.

هاشمي افزود: در همان ساعات اوليه به وزارت امور خارجه و سفير ایران در عربستان اعلام کرديم که هم تيمي فني و هم تيم بيمارستاني براي پذيرش مصدومان آماده پرواز هستند.

وي با بيان اينکه درخصوص مصدومان ايراني نياز به اقدام خاص پزشکي نبوده است، گفت: درباره ديگر مسلمانان عزيز از کشورهاي اندونزي، هند و پاکستان هم که تعداد درگذشتگان يا مفقودان ساعت به ساعت در حال افزايش است اعلام کرده ايم ، هم براي پذيرش در بيمارستان ايران آمادگي داريم و هم آماده ايم تا تيم هاي پزشکي مان را براي اقدامات درمانی مصدومان اعزام کنيم.

هاشمي افزود: به هرحال با عربستان در تماس هستيم و اعلام تاسفمان را از حادثه پيش آمده اعلام کرده ايم چرا که همه مسلماناني که در آنجا هستند با يک عشق وافر براي زيارت بيت الله الحرام به آنجا رفته اند و اين حادثه برايشان اتفاق افتاده هرچند غير مترقبه بوده است.

وزير بهداشت با بي سابقه خواندن طوفان و بارندگي اخير در مکه گفت: درتماسي هم که با وزراي سه کشور اندونزي ، پاکستان و هند داشتيم با ابراز تسليت اعلام کرديم براي هرگونه کمک و ارائه خدمات پزشکي آماده ايم.

هاشمي درپاسخ به اينکه آيا نيازي به انتقال مصدومان ايراني به داخل کشور هست و آيا مي توانند به ادامه اعمال حج شان بپردازند، افزود: با توجه به اقدامات درمانی انجام شده مشکلی برای انجام فریضه حج وجود ندارد.

وي گفت: از ميان مصدومان ايراني، برای تعدادی که عمل جراحي برايشان لازم بود يا شکستگي داشتند اقدامات درماني لازم انجام شده است.

هاشمي افزود: من از ديروز پيگير بوده ام که اگر کسي واقعا جراحت يا مصدوميتي دارد که بايستي مراقبت هاي ويژه اي برايش انجام شود، به داخل ايران منتقل کنيم که خوشبختانه طبق گزارشي که سفير ، رئيس سازمان حج و زيارت و رئيس هيات پزشکي به من دادند نيازي به انتقال نيست و تقريبا اکثر مصدومان ايراني مرخص شده اند و مصدوميتشان سطحي بوده است.

وي گفت:‌ اتفاق رخ داده در ساعاتي بوده که معمولا حجاج ايراني در بيت الله الحرام حضور ندارند به همين خاطر تعداد مصدومان و مجروحان ما بسيار کم بوده است.

وزير بهداشت افزود: خوشبختانه جراحات و آسيب هاي وارد شده به مصدومان ايراني جدی نبوده است بنابراين نيازي به بازگشت آنها به کشور نيست و کارهاي مربوط به مداواي پزشکي در مکه مکرمه انجام مي شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس