حسین نوش‌آبادی گفت: این اتفاق دراثر سهل انگاری بخشهای ذیربط عربستان صورت گرفته زیرا آنها پیش بینی کاملی از طوفان نداشتند و بی توجهی آنها باعث رخ دادن چنین حادثه غم باری شده است.

به گزارش مشرق، حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشاد درخصوص چگونگی مداوای حادثه دیدگان مکه گفت: مصدومانی که در حادثه اخیر مکه  متاسفانه مورد صدمه واقع شده اند عده ای از آنها به صورت سرپایی درمان شده اند و تعدادی از آنها در بیمارستانهای عربستان بستری شده اند که درمان آنها در حال پیگیری است ما امیدواریم قبل از انجام مراسم حج تمتع سلامتی خود را باز یابند و همراه سایرین این مراسم را انجام بدهند.
 
وی افزود: تعدادی که شرایط حادتری دارند و امکان بهبودی آنها تا قبل از انجام مراسم حج نیست بهتر است بازگردند تا اقدامات درمانی را برای آنها انجام دهیم .
 
نوش آبادی ادامه داد: چنانچه تشخیص داده شود تیم پزشکی به عزیزانی که در آنجا مستقر هستند اضافه می شوند تا اقدامات لازم برای رفع نگرانی انجام شود اما امیدواریم مصدومان حادثه نیازی به بازگشت نداشته باشند چون آنها بعد از سالها انتظار به مکه اعزام شده اند

وی تصریح کرد: اگر افرادی باشند که این امکان بر ای آنها وجود نداشته باشد که در مراسم حضور داشته باشند با همکاری سازمان حج و تیم پزشکی به ایران بازگردانده می شوند.
 
وی افزود: این اتفاق دراثر سهل انگاری بخشهای ذیربط عربستان صورت گرفته زیرا آنها پیش بینی کاملی از طوفان نداشتند و بی توجهی آنها باعث رخ دادن چنین حادثه غم باری شده است این موضوع جای بررسی دارد و باید دنبال کنیم که چرای کشوری که خود را خادم الحرمین می داند بر اثر غفلت باعث پیش آمدن چنین اتفاق تلخی شده است.

سخنگوی وزارت ارشاد تصریح کرد:  تاکنون بیش از 300 زائر خارجی و ایرانی بر اثر این حادثه تلخ دچار صدمه شده اند و باید این موضوع پیگیری شود ما برنامه ویژه ای برای پیگیری این موضوع داریم و باید ابعاد حقوقی آن توسط مقامات ذیربط پیگیری شود اما فعلا باز کردن این موضوع با توجه به انجام مراسم حج مطرح نیست.
 
وی عنوان کرد: همه کشورهایی که در این حادثه دچار صدمه شده اند دنبال علت یابی و بررسی این ماجرا هستند که باعث جان باختگان ده ها نفر و صدمه دیدن صدها نفر شده است اما فعلا بحثی که داریم این است که مصدومان این حادثه درمان شوند تا به مراسم حج برسند.
 
وی خاطر نشان کرد: آمار دقیقی از تعداد صدمه دیدگان این حادثه در کشورهای دیگر ندارم اما بر اساس آمار کشور خودمان 30 نفر در این حادثه دچار صدمه شده اند که متاسفانه  یک نفر ازاین مصدومین از استان همدان  فوت شده است.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس