سردار محمد شعبانی گفت: با افتخار می گوییم که دشمن را باید تعقیب می‌کردیم و این در حالی صورت گرفت که در موضع عزت و اقتدار بودیم و تحریم‌های دشمنان نیز انجام شده بود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، نشست هم‌اندیشی اساتید درس آشنایی با مبانی دفاع مقدس به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تهران و پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس تهران در حال برگزاری است.

سردار محمد شعبانی از اساتید این درس و از فرماندهان دوران دفاع مقدس اظهار داشت: جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در یک فضای دو قطبی که با حمایت شوروی و آمریکا بود آغاز شد و هدفشان نیز این بود که انقلاب اسلامی حذف شود.

تعقیب و تنبیه متجاوز با موضع قدرت و در حالی که تحریم بودیم صورت گرفت

وی اضافه کرد: بافت ارتش عراق روسی بود، اما عراق با چراغ سبز آمریکا وارد جنگ شد و در طول هشت سال جنگ تحمیلی، مردم ایران ایستادگی کردند.

سردار شعبانی با بیان این که در سده اخیر چهار جنگ بزرگ رخ داده که جنگ تحمیلی عراق یکی از آنهاست، تصریح کرد: این جنگ 95 ماه  و به عبارت دیگر 2 هزار و 887 روز به طول انجامید.

فرمانده سپاه چهارم بعثت در دوران دفاع مقدس با بیان این که دفاع مقدس شش مرحله داشت، گفت: مرحله نخست آن زمینه‌سازی جنگ بود. در مرحله بعد ارتش عراق اقدام به تهاجم و اشغال بخش‌های از خاک کشورمان کرد. در مرحله سوم نیروهای جبهه خودی به جلوگیری از پیشروی دشمن پرداختند.

سردار شعبانی آزادسازی سرزمین‌های اشغالی، تعقیب و تنبیه متجاوز همچون عملیات های والفجر 8 و کربلای 5  و مقطع پایانی جنگ را که منجر به پذیرش قطع نامه و عملیات مرصاد شد را از دیگر مراحل جنگ تحمیلی برشمرد.

وی در رابطه با تعقیب و تبیه متجاوز بعثی گفت: با افتخار می گوییم که دشمن را باید تعقیب می‌کردیم و این در حالی صورت گرفت که در موضع عزت و اقتدار بودیم و تحریم‌های دشمنان نیز انجام شده بود.

سردار شعبانی خاطرنشان کرد: در ابتدای دفاع مقدس با ورود بسیج در کنار نیروهای ارتش و سپاه عملیات‌هایی آغاز شد و اولین عملیات موثر ما یعنی عملیات ثامن الائمه(ع) صورت گرفت که تحول بزرگی را در جنگ ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: پس از عملیات پیروزمندانه والفجر 8 که اقتدار نظام به اثبات رسید بین اردوگاه کفر شکافی ایجاد شد که آمریکا مک فارلین را به ایران فرستاد چون آنها به ما نیاز داشتند.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس