کد خبر 465684
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴

همزمان با اوج‌گیری دوباره اختلافات مرزی میان 2 کشور هند و پاکستان و کشته شدن دهها نظامی و غیرنظامی ساکن مناطق مرزی، هیئت 16 نفره پاکستان برای مذاکره جهت پایان دادن به این درگیری‌ها وارد دهلی‌نو شد.

به گزارش مشرق همزمان با اوج گیری دوباره اختلافات مرزی میان 2 کشور هند و پاکستان و کشته شدن دهها نظامی و غیرنظامی ساکن مناطق مرزی، هیئت 16 نفره پاکستان برای مذاکره جهت پایان دادن به این درگیری ها روز گذشته وارد دهلی‌نو شد.

با انجام مرحله اول مذاکره بین مقامات پاکستانی و هندی دو کشور برای برقراری آتش‌بس به توافق رسیدند.

مرحله دوم مذاکرات مرزی امروز در دهلی‌نو ادامه می‌یابد و مقامات دو کشور برای جزئیات توافق آتش بس با یکدیگر تبادل نظر خواهند کرد.

عبد‌الباسط سفیر پاکستان در هند، در یک نشست خبری اظهار داشت: اسلام‌آباد و دهلی‌نو به زودی برای برقراری آتش‌بس پایدار با یکدیگر به توافق قطعی می‌رسند.

وی افزود: در آینده‌ای نزدیک فعالیت‌های اقتصادی جای رقابت‌های تسلیحاتی را خواهد گرفت و پاکستان به قطب اقتصادی منطقه تبدیل می‌شود.

عبد‌الباسط تأکید کرد: گفت‌وگو درباره اختلافات اقدام مثبتی است که سرنوشت دو کشور را تغییر می‌دهد.

وی افزود: پاکستان در تلاش است که نقش مثبتی در رونق اقتصادی منطقه داشته باشد.

ظرف چند ماه گذشته درگیری‌های مرزی بین هند و پاکستان افزایش پیدا کرده و نیروهای مرزی 2 طرف با سلاح سنگین روستاها را در خط کنترل کشمیر هدف قرار دادند که خساراتی نیز به منازل مسکونی وارد کرد.

با اینکه در دسامبر سال 2013، پاکستان و هند برای آتش‌بس و عمل به قرارداد سال 2003 توافق کرده بودند اما نیروهای مرزی دو کشور از آن زمان تاکنون بارها این قرارداد آتش‌بس را نقض کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    0 0
    خدا را شکر! ای کاش فرزندان آدم عقل را سرلوحه رفتار خود قرار دهند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس