نخست وزیر مالزی رسماً اعلام کرد که قطعه پیدا شده در سواحل مالزی متعلق به پرواز 370 هواپیمایی مالزی (MH370) بوده است.

به گزارش مشرق، نجیب رزاق نخست‌وزیر مالزی روز چهارشنبه بالاخره رسما تائید کرد که قطعه پیدا شده در جزیره رییونیون واقع در آب‌های اقیانوس هند، متعلق به هواپیمای مفقود شده خطوط هوایی مالزی است.

وی همچنین با بیان اینکه کشف این قطعه به وضعیت نامشخص خانواده‌های قربانیان پایان می‌دهد، ابراز امیدواری کرد به مشخص شدن سرنوشت مسافران کمک کند.

این خبر پس از آن مطرح شد که در هفته گذشته یک قطعه از بال یک هواپیمای بوئینگ 777 در سواحل ماداگاسکار پیدا شد.

پرواز 370 هواپیمایی مالزی یک هواپیمای بوئینگ 777 بود که در مارس سال 2014 از کوالالامپور با 239 مسافر تبعهٔ 14 کشور گوناگون عازم پکن شد اما هرگز به مقصد نرسید و به دلایل نامعلوم پس از تغییر مسیر، تماس آن با رادار قطع و ناپدید شد.

عملیات بین‌المللی برای پیدا کردن این هواپیما با مشارکت 26 کشور انجام گرفت که آن را به بزرگ‌ترین عملیات جستجو در جهان تبدیل کرد. این عملیات از خلیج تایلند و دریای جنوبی چین تا تنگه مالاکا و دریای آندامانو را در بر می‌گرفت، ولی این جستجوها در سطح و کف اقیانوس حتی با زیر دریایی‌های بدون سرنشین هم نتیجه‌ای نداشت.

کارشناس پیش از این گفته بودند که هواپیما احتمالا در فاصله 2647 مایلی محلی که لاشه پیدا شده سقوط کرده است و لاشه مذکور این فاصله را با جریان آبی اقیانوس هند طی کرد و به سمت غرب حرکت کرده و دیگر قطعات هواپیما نیز با جریان آبی اقیانوس هند در سطح وسیعی از این اقیانوس انتقال یافته است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جاوید ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    تسلیت به ارسطو! امیدواریم در پایتخت 5 با فراموش کردن این فاجعه دردناک, دوباره همون ارسطوی "به شدت ازدواجی" همیشگی بشه ;)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس