کد خبر 484776
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵

مردم منطقه «جامو و کشمیر» تحت نظارت هند پس از کشته شدن دو مسلمان به دلیل ذبح گاو، بابرگزاری تظاهرات خواستار توقف کشتار مسلمانان توسط هندوهای تندرو در این کشور شدند.

 به گزارش مشرق، «داون نیوز» اعلام کرد: مردم منطقه کشمیر به دلیل کشته شدن یک مسلمان به خاطر ذبح گاو تظاهرات ضد دولتی برگزار کردند.

مردم منطقه کشمیر همه بازارها، دفاتر دولتی و مدارس را بستند و علیه عملکرد تبعیض آمیز دولت هند تظاهرات گسترده‌ای برگزار کردند.

تظاهرات مسلمانان در مناطق مختلف هند از جمله در جامو و کشمیر زمانی آغاز شد که گروه تندروی هندی یک مسلمان را به اتهام حمل و نقل یک گاو برای ذبح به قتل رساندند.

به گفته پلیس هند، تظاهرات کنندگان با استفاده از سنگ‌ و چوب باعث زخمی شدن تعدادی از کارمندان پلیس شدند.

این در حالی است که رسانه‌های پاکستانی از زخمی شدن صدها مسلمان توسط پلیس هند خبر می‌دهند.

یک گروه دیگر تندروی هندی نیز با پاشیدن رنگ، چهره یک نماینده مسلمان در پارلمان کشمیر را سیاه کردند.

این امر نیز باعث خشونت و درگیری بین مسلمانان کشمیر و پلیس هند شده است.

هندوهای تندرو از مدتها قبل علیه ذبح گاو توسط مسلمانان در هند اقدامات خشونت‌آمیز را روی دست گرفته‌اند و حدود دو هفته قبل نیز یک مسلمان را در شهری در نزدیکی دهلی‌نو پایتخت این کشور به قتل رساندند.

برخی بر این باورند که حزب «بهاراتیا جاناتا» به رهبری «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند این دستورکار خشونت آمیز علیه مسلمانان را در این کشور ترویج می‌کند.

خوردن گوشت گاو برای بسیاری از هندوها که 80 درصد جمعیت 1.25 میلیارد نفری هند را تشکیل می‌دهند حرام است اما نه برای 175 میلیون مسلمانی که برخی از آنها به بهانه خوردن گوشت گاو در این کشور کشته می‌شوند.

هندوها علاوه بر گاو، مار را نیز می‌پرستند.

نارندرا مودی نخست‌وزیر کنونی هند که پیش از این سروزیر ایالت «گجرات» بود که پیش از این مسئول درگیری‌های خونین هندو و مسلمانان در سال 2002 میلادی در این ایالت اعلام شده است.

گفته می‌شود که بیش از 20 هزار نفر در درگیری‌های ایالت گجرات کشته شدند که بیشتر آن‌ها نیز مسلمان بودند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس