کد خبر 465658
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴

'اسماعیل ولد شیخ احمد'فرستاده سازمان ملل به یمن روزگذشته (پنجشنبه) از برگزاری دور جدید مذاکرات صلح این کشور درهفته آینده خبر داد.

به گزارش مشرق و به نقل از خبرگزاری فرانسه، اسماعیل ولد شیخ با صدور بیانیه ای افزود: هدف از برگزاری این مذاکرات، تلاش برای برقراری آتش بس و از سرگیری عملیات انتقال سیاسی مسالمت آمیز قدرت در یمن است.
وی اضافه کرد: همچنین هدف دیگر این مذاکرات قرار دادن چارچوب برای توافق درباره ساز و کاری است که منجر به اجرای قطعنامه 2216 سازمان ملل مبنی برعقب نشینی انصارالله از شهرهای تحت کنترل آن شود.
این بیانیه تاکید کرد: شرکت کنندگان در مذاکرات می خواهند به شکل سازنده و با حسن نیت جهت پایان دادن فوری به خشونتی که طاقت مردم یمن را به سر آورده، گفت و گو کنند.
قرار است این مذاکرات با نظارت سازمان ملل در مسقط پایتخت عمان انجام شود.
درجلسه ای که روز پنج شنبه با حضور عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری و خالد بحاح نخست وزیر و معاون وی برگزار شد، حاضران با مشورت هایی که برای اجرای این قطعنامه انجام می شود، موافقت کردند.
اعضای دولت فراری یمن همچنین حمایت خود را از تلاش های اسماعیل ولد الشیخ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن اعلام کردند.
رسانه ها پیشتر، از موافقت جنبش مردمی انصارالله یمن با طرح پیشنهادی ارایه شده از سوی نماینده دبیرکل سازمان ملل برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران این کشور خبرداده بودند.
شبکه خبری المیادین جمعه گذشته به نقل از منابع آگاه گزارش داد که جنبش مردمی انصارالله با سند نهایی ارایه شده از سوی اسماعیل ولد الشیخ نماینده دبیرکل سازمان در امور یمن که آخرین بررسی ها و اصلاحات روی آن انجام شده، موافقت کرده است.
سندی که جنبش انصارالله یمن با آن موافقت کرده مبتنی برمشورت های تعدیل شده در مذاکرات مسقط و شامل تضمین های واضح بین المللی است.
عربستان و 9 کشور عربی دیگر از جمله کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به جز عمان و با همراهی آمریکا، از ششم فروردین 94 حملات هوایی و دریایی علیه یمن را آغاز کردند و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند که بر اثر آن نزدیک به پنج هزار یمنی از جمله صدها زن و کودک به شهادت رسیده اند.
عربستان با حمله به فقیرترین کشور عربی منطقه می خواهد عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی را به حاکمیت باز گرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای یمن را تامین می کنند، جلوگیری کند.
به عقیده بسیاری از کارشناسان، جنایات عربستان در یمن نسخه دیگری از رویکرد و رفتار رژیم صهیونیستی در غزه است.
ارتش و نیروهای مردمی یمن که از فروردین ماه تاکنون مقابل تجاوز کشورهای عربی به رهبری عربستان مقاومت کرده و بیشتر شهرها را در اختیار خود دارند، در جبهه دیگری با گروه های تروریستی القاعده و داعش که مورد حمایت مالی و تسلیحاتی عربستان هستند، می جنگند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس