کد خبر 465646
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱

یک فعال ملی‌گرا در کره جنوبی که ماه ژوئن با سلاح سرد به سفیر آمریکا در سئول حمله کرده بود، روز جمعه به 12 سال زندان محکوم شد.کیم کی جونگ 56 ساله در پی حمله به مارک لیپرت هنگام صرف صبحانه کاری که 80 جای بخیه روی صورت سفیر آمریکا بر جا گذاشت، به اتهام تلاش برای قتل تحت پیگرد قرار گرفته بود. دادسرا 15 سال زندان را برای او درخواست کرده بود.

به گزارش مشرق و به نقل از خبرگزاری فرانسه از سئول، دادگاه اعلام کرد متهم در طول محاکمه هیچ نشانه‌ای از پشیمانی نشان نداد و تلاش می کرد اقدام خود را توجیه کند.
حمله به یک فرستاده مهم‌ترین متحد کره جنوبی، هم از لحاظ نظامی و هم دیپلماتیک، همچنین تصاویر دلخراش چهره غرق در خون سفیر آمریکا، حیرت همگان را کره جنوبی برانگیخت.
اگر چه بحث‌های سیاسی انتقادی در کره جنوبی از روابط سئول و واشنگتن اغلب داغ بوده است اما خشونت به ندرت اتفاق می افتد.
احساس شرم نیز بین مردم وجود دارد، افکار عمومی از خود می پرسند چگونه فردی که اقدامات خشونت‌آمیز او بر ضد نمایندگان کشورهای خارجی شناخته شده بود، توانسته حمله خود را انجام دهد.
کیم کی جونگ که در کره جنوبی یک ملی‌گرای خودسر تلقی می شود در سال 2010 به جرم پرتاب سنگ به سوی سفیر ژاپن در سئول به دو سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.
او به بازرسان گفته بود سفیر یک هدف «نمادین» بوده و او قصد داشته به تمرین‌های نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا که مرتب برگزار می شود، اعتراض کند.
او ضمن اعتراف به این حمله، این اتهام را که قصد کشتن سفیر آمریکا را داشته است، تکذیب کرد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس