وزارت خارجه هند اعلام کرد سفیر سعودی را در راستای تحقیق درباره اتهامات یک دیپلمات سعودی متهم به تجاوز به دو مستخدم زن نپالی احضار کرده است.

به گزارش مشرق، به گفته سخنگوی وزارت خارجه هند، این کشور سفیر سعودی را در راستای تحقیق درباره اتهامات یک دیپلمات سعودی متهم به تجاوز به دو مستخدم زن نپالی احضار کرده است.

ویکاس سواراپ در یک پیام توئیتری اعلام کرد وزارت خارجه پنجشنبه با ارسال درخواستی از طرف پلیس به سعود محمد الساطی، سفیر عربستان، خواستار همکاری وی در پروندۀ تجاوز به دو شهروند نپالی شد.

پلیس هند همچنین چهارشنبه اعلام کرد به رغم مصونیت قضایی این دیپلمات که مانع از بازداشت و بازجویی از وی می‌شود، پلیس به تحقیق خود دربارۀ این رسوایی ادامه می‌دهد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک افسر ارشد پلیس هند گزارش داد بر اساس شکایت مطرح شده، پرونده‌ای از جرائم تجاوز و حبس غیرقانونی ثبت شده است.

در همین حال، گروهی از معترضان هندی پنجشنبه مقابل سفارت عربستان در دهلی نو تظاهرات کردند. معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن شعارهایی از قبیل؛ «شأن زنان را حفظ کنید»، «متجاوزان را از مجازات مبرا ندانید»، «مصونیت دیپلماتیک بهانه ارتکاب جرم نیست» نوشته شده بود.

به گزارش پرس تی وی، پلیس هند در تاریخ 16 شهریور 1394 در پی دریافت گزارش از یک مرکز مردم‌ نهاد محلی به آپارتمان محل اقامت دیپلمات سعودی در برج‌های کایترویونا در حومه شهر گورگان در جنول دهلی نو، پایتخت هند، هجوم بردند.

دو مستخدم نپالی که در پی یورش پلیس نجات یافتند گفتند پس از آنکه برای کار نزد این دیپلمات سعودی از نپال به هند آمدند چهار ماه در خانه وی محبوس بوده‌اند. یکی از قربانیان افزود: «به ما تجاوز کردند، ما را (در خانه) حبس کردند و به ما غذا ندادند...هنگامی که برای فرار کردن تلاش کردیم ما را به باد کتک گرفتند.»

این در حالی است که سفارت عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای این اتهامات را تکذیب کرده است.

هزاران نپالی هر ساله برای کار به عنوان کارگران و مستخدمین خانگی به هند و سایر کشورهای آسیایی و عربی مهاجرت می‌کنند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس