کد خبر 465534
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نخبگان بسیجی آماده نقش‌آفرینی برای عبور از رکود اقتصادی هستند.

به گزارش مشرق، سردار محمدرضا نقدی ظهر امروز در بازدید از چند واحد صنعتی در قزوین با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت توجه به تولید داخلی و شکوفایی اقتصاد، اظهار داشت: باید توجه به صنعت بیش از گذشته شود؛ چراکه امروز در نبرد اقتصادی با دشمن قرار داریم و همانند دوران دفاع مقدس که همه توان خود را در مقابله با دشمن به کار گرفته بودیم، امروز نیز باید در خط مقدم صنعت با دشمن بجنگیم.

وی با بیان اینکه بسیج ظرفیتی عظیم است که باید در راستای نبرد اقتصادی با دشمن توسط فرماندهان اقتصادی به‌کارگیری شود، ادامه داد: در نبرد اقتصادی یکی از مؤلفه‌های مهم، نیروی انسانی است و بسیج این نیروی مخلص خدا آماده است تا مانند دیگر عرصه‌ها که در آن پیروز بوده، در حوزه اقتصادی نیز نقش‌آفرینی کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: برخی مشکلات واحدهای صنعتی جزئی و کوچک است که با تزریق اعتبار با تسهیلات کم‌بهره از سوی بانک‌ها این واحدهای تولیدی یاری می‌شوند و دوباره چرخ آن‌ها می‌چرخد. برخی دیگر نیز به نیروی انسانی نیاز دارند که بسیج قشر مهندسین به‌ صورت تخصصی می‌تواند در این حوزه نقش‌آفرینی کند.

این مسئول تبیین کرد: امروز بسیج با توجه به گستردگی که در همه اقشار داشته و همچنین اشرافیت خبری که در عرصه‌های مختلف دارد، می‌تواند به‌ عنوان اهرمی محکم در مسیر برون‌رفت از مشکلات اقتصادی نقش‌آفرینی کند.

سردار نقدی، راه عبور از تحریم‌های دشمن و از میان برداشتن رکود اقتصادی را تکیه بر ظرفیت‌های داخلی عنوان و اضافه کرد: می‌توان با راه‌اندازی مشاغل خانگی و همچنین حمایت از واحدهای صنعتی کوچک و یافتن راه‌حل مناسب برای سودآوری واحدهای صنعتی مشکل‌دار در مسیر اقتصاد مقاومتی گام برداشت.

وی متذکر شد: باید صنایع را به سمتی برد که سودآوری لازم را داشته و سرمایه برای راه‌اندازی ایجاد و اشتغال نیز به سمت صنایع داخلی سوق پیدا کند.

سردار نقدی یادآور شد: صدها هزار دانشجوی بسیجی و هزاران استاد بسیجی ظرفیت عظیمی است که باید مدیران صنعتی از آن در جهت عبور از این رکود اقتصادی بهره بگیرند؛ چراکه نخبگان بسیجی در این عرصه آمادگی نقش‌آفرینی و نبرد با دشمن را دارند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، بسته‌بندی مطلوب، شناسایی بازارهای مصرف، بازارسازی، استفاده از ظرفیت‌های بسیج، بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی و همچنین مدیریت جهادی و کار برای رضای خدا را از محورهای لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و توضیح داد: باید از نقش بسیج مهندسین و اصناف برای کاهش هزینه‌های تولید و ایجاد فضای رقابت و تبلیغ محصول استفاده کرد.

سردار نقدی در پایان به کمک مسئولان برای رونق واحدهای صنعتی اشاره کرد و گفت: صنعت ریسندگی باید به‌ عنوان یک صنعت مهم در کشور دوباره مانند گذشته رشد کرده و جایگاه اصلی خودش را در بازارهای جهانی کسب کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس