کد خبر 465505
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴

علی بن حسین رئیس فدراسیون فوتبال اردن به صورت رسمی کاندیدای فدراسیون جهانی فوتبال شد.

به گزارش مشرق، علی بن حسین شاهزاده اردنی به صورت رسمی کاندیدا شدنش برای بار دوم در انتخابات ریاست فیفا را اعلام کرد.

امیر علی رئیس فدراسیون فوتبال اردن از پیشگامان در عرصه فوتبال به شمار می آید وی تقریبا 15 سال در پست های مختلف در عرصه های ملی، آسیایی و بین المللی فعالیت کرده است و از زمان حضور در فیفا از طرفداران فوتبال پاک، شفاف و باعدالت بوده است.

وی در انتخابات اخیر فیفا تنها رقیب بلاتر بود که شکست خورد ولی پس از مدتی به خاطر موضوع فساد مالی در فیفا بلاتر استعفا کرد و در نتیجه قرار شد انتخابات دوباره برگزار شود.

شاهزاده اردن در خلال نشست مطبوعاتی که که کاندیدا شدنش را اعلام کرد گفت: ما باید کرامت فوتبال را که همه مردم آن را دوست دارند بازگردانیم و باید فوتبال را به جایگاه اصلی اش که ورزش اول دنیا به شمار می آید بازگردانیم که این یک نوع کرامت، امید و فرصتی برای جامعه ورزش است.

وی  در ادامه گفت: فوتبال ورزشی است که به یک طبقه خاصی اختصاص ندارد بلکه برای تمام اقشار جامعه است و هیجچ مرزی ندارد و ما دوست داریم امکانات لازم برای این ورزش را برای تمام اقشار مردم محیا کنیم.

بن حسین در پایان گفت: اکنون آرزوی من این است که فوتبال ورزش اول دنیا و فیفا بزرگترین نهاد مردمی دنیا شود.

حسین بن علی در سال 1999 به عنوان رئیس فدراسیون اردن انتخاب شد و در زمان حضورش در این پست تمام تلاش خود را برای رشد و ترقی فوتبال منطقه انجام داده است.

از اقدامات وی می توان تاسیس کنفدراسیون فوتبال غرب آسیا در سال 2000 و تصویب قانون پیشرفت فوتبال آسیا درسال 2002  نام برد.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس