معاون هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان از ساخت مستند زندگی شهیدان چاغروند، پژوهنده و رستمی تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مرتضی یوسفیان در رابطه با فیلم زندگی‌نامه شهید فتح‌الهی، گفت: فیلم 35 دقیقه‌ای زندگی‌نامه شهیدعلی‌رضا فتح‌الهی را در قالب یک نوع مستند پژوهشی ساخته‌ام که بخش‌های هرچند کوتاه از زندگی سرلشگرشهید علی‌رضا فتح‌الهی را به تصویر می‌کشد.

وی با اشاره به این‌که این مستند گوشه‌هایی از رفتار، منش و شخصیت شهدا مانند ایثار، از خود گذشتگی، مهربانی با خانواده را به نمایش می‌گذارد، افزود: سعی شده که در این مستند از نقطه نظرات هم‌رزمان و دوستان شهید از جمله امیرعلی بسطامی، امیرداوود افتخاری و امیر نصیری نیز استفاده شود.

یوسفیان با اشاره به این‌که کار تحقیق و پژوهش آن تقریباً یک ماه طول کشید،گفت: این مستند با همکاری و همراهی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و لشکر 184 پیاده خرم‌آباد ساخته شده و مشاور کارگردان این مستند محسن مرادی بوده است.این فیلم با کیفیت HD ضبط شده است و بنا است در هفته دفاع مقدس در شبکه افلاک لرستان پخش شود و پیرو آن در شبکه‌هایی مانند افق و اوج که مخاطبان آن‌ها در زمینه دفاع مقدس است پخش شود.

وی اضافه کرد: شهدای ارتشی مظلومیت خاصی دارند چراکه تاکنون کمتر کاری در رابطه با رشادت‌های آن‌ها انجام شده است و شاید تنها دلیلی که سبب شد از بین شهدا به زندگی این شهید بزرگوار بپردازم همین دلیل بود.

به گفته وی، خیلی از مستندسازان به دلیل این که آگاهی چندانی در حوزه دفاع مقدس ندارند چون کار فرهنگی شاخصی انجام نشده است برای همین کمتر فیلم‌سازی به سمت فیلم‌سازی دفاع مقدس می‌آید. اگر دستگاه‌های فرهنگی ما توجه بیشتری در این زمینه داشته باشند مسلماً خیلی از فیلم‌سازان به این سمت گرایش پیدا می‌کنند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس