کد خبر 465038
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷

انورعشقی ژنرال بازنشسته سعودی که به مراکز تصمیم گیری در ریاض نزدیک است، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و قاتل کودکان فلسطینی را « فردی قوی و منطقی» توصیف کرد و گفت که « به نتانیاهو نیاز داریم».

به گزارش مشرق، روزنامه لبنانی الاخبار نوشت: انورعشقی که دوستی او با مقامات دشمن صهیونیستی آشکار است، این بار در گفت وگو با شبکه 24 تلویزیون رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران حمله کرد و با گفته های خود پرده را از روابط نزدیک سعودی ها و صهیونیست ها بیشتر کنار زد.

انورعشقی که شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی او را از نزدیکان سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی معرفی کرد، در گفت وگوی اختصاصی با این شبکه ادعا کرد که « ایران و سیاست های آن موجب بی ثباتی در منطقه شده است و ما به مردی قوی ومنطقی مانند نتانیاهو نیاز داریم».

وی از نتانیاهو خواست تا برای حل درگیری « فلسطینی - اسراییلی» با اجرای ابتکار عمل سعودی ها که در سال 2002 ارائه شده است، موافقت کند.

سعودی ها و همپیمانان آنها تلاش دارند تا عبارت درگیری عربی – صهیونیستی را محو و آن را به درگیری فلسطینی – اسراییلی محدود کنند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به ملاقات های این ژنرال سعودی با صهیونیست ها در گذشته، اعلام کرد که انور عشقی آخرین بار با دوری گولد مدیرکل جدید وزارت خارجه رژیم اسراییل در واشنگتن دیدار و گفت وگو کرده است.
شبکه 24 تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد: سعودی ها و اسراییلی ها در راس جنگ علیه توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+5 قرار دارند.
رسانه های صهیونیستی خاطرنشان کرده اند که دیدار جنجال برانگیز عشقی و گولد در واشنگتن با آگاهی و دستور نتانیاهو صورت گرفته و این پنجمین دیدار این ژنرال سعودی با مقامات اسراییلی بوده است.
پایگاه صهیونیستی « واللا» به نقل از مقامات صهیونیست نوشت: نتانیاهو گزارش هایی را قبل وبعد از دیدارهای انور عشقی با اسراییلی ها دریافت می کند و آن را کانالی مهم برای تماس با سعودی ها برای تبادل پیام های فی ما بین می داند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس