کد خبر 464881
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰

بیش از ۱۰۷ هزار نفر بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در سفر به انگلیس به خاطر ارتکاب جنایت های جنگی خواستار شدند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، کمپین بازداشت نتانیاهو در حالی بیش از ۱۰۷ هزار طرفدار پیدا کرده که قرار است وی این هفته برای گفتگو با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس عازم لندن شود.

بر این اساس دولت انگلیس می گوید که مقاماتی که به این کشور سفر می کنند از مصونیت برخوردار هستند بنابراین بازداشت آنها امکان پذیر نیست، با این حال این درخواست ها نشان دهنده میزان احساس همبستگی ملت ها با مردم فلسطین در محکومیت جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه است.

در این تومار آمده است: به موجب قانون کسی که مرتکب جنایت های جنگی می شود باید به محض ورود به انگلیس بازداشت شود و نتانیاهو نیز به خاطر کشتار بیش از ۲۰۰۰ غیر نظامی در جنگ ۲۰۱۴ باید بازداشت و محاکمه شود.

دولت انگلیس در توجیه بی توجهی خود به این درخواست عنوان کرده است: ما درک می کنیم در جنگ غزه شمار زیادی کشته شدند و همانطور که نخست وزیر گفت ما به خاطر خشونت ها اندوهگین شدیم و انگلیس در رأس تلاش ها برای بازسازی قرار داشت.

ادعای تلاش انگلیس برای بازسازی غزه در حالی مطرح می شود که با گذشت بیش از یک سال از جنگ غزه هنوز ویرانی ناشی از جنگ که باعث تخریب بسیاری از منازل شهروندان شد، بازسازی نشده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس