کد خبر 464671
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵

شواهد حاکی از آن است که رئیس جمهور آمریکا پس از توافق هسته‌ای ایران تمایل چندانی به پیگیری موضوع سازش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتدپرس، در ماه‌های اخیر بسیاری در خاورمیانه امیدوار بودند که پس از حل مسئله اتمی ایران آمریکا بار دیگر برای سازش میان اسرائیل و فلسطین قدم پیش گذاشته و تلاش کند اما به نظر می‌رسد این گزینه چندان محتمل نیست.

پس از ایجاد تنش میان بنیامین نتانیاهو و باراک اوباما به نظر می‌رسد که رئیس‌جمهور آمریکا به بهانه تشکیل دولت فلسطینی تمایل چندانی به تشدید تنش با رهبران صهیونیستی  ندارد.

با نزدیک شدن به  انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اوباما به دنبال بهبود روابط خود با اسرائیل بوده و به نظر می‌رسد موضوع فلسطین را به وارث بعدی خود خواهد سپرد.

اوباما در اولین گام خود در این مسیر نیز پیشنهاد تقویت همکاری امنیتی و ارسال تجهیزات مدرن نظامی به اسرائیل را مطرح کرده است. وی در مصاحبه اخیر خود نیز درگیریهای میان اسرائیل و آمریکا را یک اختلاف درون خانوادگی خواند و پیش‌بینی کرد که روابط میان دو طرف پس از این امتحان ادامه خواهد یافت.

یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا نیز که نخواست نامش فاش شود دراین ارتباط گفت: دولت آمریکا پس از توافق هسته‌ای ایران برنامه‌ای برای پیگیری یک پیشنهاد دیپلماتیک جدید ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس