کد خبر 464481
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲

دو سه سال پیش در یک تابستان گرم مهمانان ناخوانده‌ای بدون دعوت وارد شهر شده و آن را قرق کردند.

 به گزارش مشرق، چند سال پیش موجودات ریزی به اسم سفیدبالکان که به ظاهر هیچ مزاحمتی هم ندارند وارد شهر شده و عرصه را برای شهروندان تنگ کرده اند.

وقتی که در خصوص مزاحمت مگس های سفید بالک از مردم سوال می پرسیم، می گویند: وقتی موتور سوار می‌شوم و حرکت می کنم و یا حتی شب‌ها که صورتم را می‌شویم آنها را می بینم و دیگری می‌گوید مگس ها خیلی زیاد شده‌اند و وقتی زیر درخت می ایستم به دهان و چشمم می‌روند.

بهترین جای زندگی برای این سفید بالکان بر روی برگ درختان است چرا که روی هر برگ حدود 20 مگس سفیدبالک قرار گرفته و روی آن حرکت می کنند.

یک شهروند در خصوص اقدامات انجام شده برای از بین بردن این سفید بالک ها می گوید: برگ های زرد رنگی را آویزان می‌کنند که آنها را بگیرند اما این مگس ها خیلی زیاد هستند و امیدواریم که یک جنس بهتری برای از بین بردن این مگس‌ها پیدا کنند، چرا که ما فکر نمی‌کنیم راه حلی برای از بین بردن این ها وجود نداشته باشد.

مگس‌سفید؛ مهمان ناخوانده‌ای که صاحبخانه شد +عکس

از شهروند دیگری می پرسیم که به جایی زنگ زده‌اید و آنها در جواب به شما چه پاسخی داده اند؟ می گوید: با 137 تماس گرفتم و گفتند انجام می‌دهند اما متاسفانه آنها فقط شنونده هستند.

مگس‌سفید؛ مهمان ناخوانده‌ای که صاحبخانه شد +عکس

این در حالی است که سال گذشته مبارزه و از بین بردن این حشرات به رغم رسانه‌ای شدن مورد بی‌توجهی مسئولان قرار گرفت و نمی دانیم امسال قرار است چه اتفاقی بیافتد.

حیدرزاده مدیر کل محیط زیست استان تهران در خصوص مگس‌ سفید بالک می گوید: وقتی یک آفتی ایجاد می‌شود چند سالی طول می‌کشد تا ریشه‌کن شود و خوشبختانه تعداد سفید بالک ها امسال از سال گذشته کمتر بوده‌ و امیدواریم که سالهای آینده نیز به مرور این آفت از بین برود.

مگس‌سفید؛ مهمان ناخوانده‌ای که صاحبخانه شد +عکس

وی ادامه داد: پیشنهاد می کنم مرکز تحقیقات آفت کشاورزی در این زمینه ورود جدی‌تر داشته باشد و رسانه‌ ملی از آنها هم این سوال را بپرسد.

این موضوع را از جهاد کشاورزی پیگیری کردیم، اما این مرکز در پاسخ به ما گفت: به ما هیچ ارتباطی ندارد و توپ به زمین شهرداری افتاد.

شاعری رئیس ستاد محیط زیست و  توسعه پایدار شهرداری تهران در خصوص رسیدگی به مگس‌های سفید بالک تاکید کرد: در تلاش هستیم که با استفاده از روش‌های تلفیقی و غیر شیمیایی و همچنین با استفاده از دشمنان طبیعی این حشرات را از بین ببریم.

وی اضافه کرد: این کار باید با همکاری وزارت‌خانه هایی مانند، جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست انجام شود چرا که هر چه دمای شهر تهران کمتر و میزان بارندگی افزایش یابد کنترل این حشره بهتر صورت می‌گیرد.

متاسفانه سال گذشته در پی طغیان این مگس‌های سفید در پایتخت مسئولان منتظر تغییرات آب و هوایی مثل وزش باد و باران بودند و هیچ اقدامی برای مقابله با این حشره انجام ندادند گویا امسال نیز برای وزش باد و باریدن باران دعا می کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
    0 0
    امان از سوء مدیریت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس