کد خبر 464160
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵

عربستان در تلاش است با کار شبانه‌روزی، ساخت پرده تمام ابریشم و زیبای کعبه را به پایان برساند تا برای جایگزینی در روز عرفه آماده شود.

به گزارش مشرق، «محمد بن عبدالله»، رئیس کارخانه تولید پرده خانه خدا در مصاحبه با "عرب نیوز" عنوان کرد، کارگران آموزش‌دیده به صورت شبانه‌روزی برای تولید پرده جدید خانه خدا مشغول کار هستند تا برای روز عرفه که احتمالا 22 سپتامبر است جایگزین پرده قدیمی شود.

پرده خانه خدا از 700 کیلوگرم ابریشم خالص و به رنگ مشکی ساخته می‌شود و همه مراحل ساخت آن در یک کارخانه ویژه صورت می‌گیرد.

همچنین این پرده 14 متری با 120 کیلوگرم نخ طلا و 25 کیلوگرم نخ از جنس نقره گلدوزی شده است.

کارخانه‌ی ساخت پرده کعبه که اخیرا به جدیدترین ماشین‌آلات تجهیز شده است، هر ساله با بازدید هزاران زائر خانه خدا از سراسر جهان همراه است.

آماده‌سازی پرده جدید کعبه برای روز عرفه

پس از تکمیل مراحل دوخت و آماده‌سازی پرده خانه خدا‌، این پرده روز نهم ماه ذی‌الحجه (همزمان با عزیمت حجاج به صحرای عرفه) جایگزین پرده قدیمی می‌شود.

پرده قدیمی نیز به تکه‌های کوچک بریده می‌شود و میان افرادی نظیر مسلمانان خارجی حاضر در مناسک حج و همچنین برخی سازمان‌ها تقسیم می‌شود.

در گذشته، پرده کعبه میان خانواده‌هایی با عنوان «نگهداران پرده کعبه» تقسیم می‌شد، اما دولت عربستان بعدها تصمیم گرفت این پرده را به عنوان هدیه به دیگر ملل اسلامی تقدیم کند.


منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس