کد خبر 463032
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

رئيس ستاد عمره دانشگاهيان با اشاره به استقبال دانشگاهيان از اعزام به عتبات عاليات، اظهار كرد: ظرفيت اوليه براي اعزام به عتبات عاليات 7000 نفر پيش‌بيني شده بود، اما با توجه به استقبال دانشجويان و ثبت‌نام بيش از 51 هزار و 500 نفر، سهميه به 10 هزار نفر افزايش يافت.

 به گزارش مشرق،‌ حجت‌الاسلام سيد محمدرضا فقيهي رئيس ستاد عمره دانشگاهيان، با بيان اينكه پس از توقف حج عمره، برنامه‌ريزي ستاد در بخش عتبات عاليات متمركز شده است، افزود: اكنون اعزام هر سه ماه يكبار برنامه‌ريزي شده است. اعزام دانشجويان به عتبات از 19 مردادماه آغاز شده و تا كنون 15 كاروان به صورت زميني و هوايي به عتبات اعزام شده‌اند.

وي درمورد ظرفيت پذيرش و اعزام دانشجويان اظهار كرد: در ابتدا براي اعزام 7000 نفر برنامه‌ريزي شده بود، اما با توجه به استقبال دانشجويان و ثبت‌نام بيش از 51 هزار و 500 نفر ،سهميه به 10 هزار نفر افزايش يافت.

رئيس ستاد عمره دانشگاهيان درمورد برنامه‌ها و تسهيلات اين ستاد براي اعزام زائرين توضيح داد:برنامه‌هاي ويژه‌اي براي زائرين در نجف و كربلا ديده شده كه به مرور زمان ارتقا مي‌يابد. مهم‌ترين تسهيلاتي كه ارائه مي شود در زمينه امور فرهنگي است براي مثال براي زائرين بسته فرهنگي قبل از سفر آماده شده و جلسه قبل از سفر نيز براي آن‌ها برگزار مي‌شود، همچنين روحاني زائران را همراهي مي‌كند و همه دانشجويان نيز بيمه مي‌شوند. از طرف ديگر مسابقاتي طراحي شده كه در كربلا و نجف برگزار مي‌شود و جوايزي در اختيار برندگان قرار مي‌گيرد. زيارت آرامگاه حضرت حر نيز جزو برنامه‌ها است كه كاروان هاي عادي به اين مكان اعزام نمي شوند.

فقيهي با تاكيد بر اينكه اعزام دانشجويان همه دانشگاه‌ها اعم از دولتي، غيردولتي و دانشگاه آزاد اسلامي بر عهده ستاد عمره دانشگاهيان است، درمورد اسكان دانشجويان گفت: هتل زائرين چه در نجف و چه در كربلا در مركز است و دو هتل در كربلا و دو هتل در نجف براي اسكان زائرين دانشجويي در نظر گرفته شده است.

هماهنگي با برخي بانك‌ها براي اعطاي وام به دانشجويان

وي با بيان اينكه اعطاي وام به زائرين از ديگر تسهيلات مورد نظر است، اظهار كرد: هماهنگي با بانك ملي براي اعطاي وام 300 هزار تا يك ميليون توماني از ديگر تسهيلات است اما هنوز اجرائي نشده و تا يك الي دو هفته ديگر انجام مي‌شود.

13 هزار دانشجو در انتظار اعزام به عمره

رئيس ستاد عمره دانشگاهيان با اشاره به اعزام دانشجويان به حج تمتع نيز اظهار كرد: با توجه به اينكه سهميه حج واجب كاهش يافته، سهميه خاص دانشگاهي وجود ندارد، اميدواريم اگر عمره با عزت آغاز شود مانند گذشته دانشجويان را به عمره اعزام كنيم. سهميه دانشجويان براي عمره 18 هزار نفر بود كه 5600 نفر اعزام شدند و بقيه اعزام نشدند، بنابراين اگر اعزام عمره آغاز شود اين افراد در اولويت هستند.

فقيهي در ادامه با بيان اينكه شعاري كه وجود دارد مبني بر اينكه اعضاي هيات علمي و دانشجويان حداقل يك بار به سفرهاي زيارتي اعزام شوند، افزود: سهميه عمره دانشجويان 30 هزار نفر بود كه كاهش يافت وگرنه اين شعار تحقق مي‌يافت.چنانچه مشكل وام برطرف شود مي‌توان تعداد بيشتري زائر به عتبات عاليات اعزام كرد.

رئيس ستاد عمره دانشگاهيان درمورد زمان ثبت‌نام، اعزام و قرعه‌كشي نيز توضيح داد: سالي سه بار ثبت نام و اعزام در سه مقطع صورت مي‌گيرد، البته در زمان امتحانات اعزام نداريم. ضمن آنكه دانشگاه‌ها سهميه خاصي ندارند و انتخاب زائرين بر مبناي قرعه كشي انجام مي شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس