کد خبر 464120
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از مخالفت‌ها و سنگ‌اندازی‌های خود در برابر توافق هسته‌ای ایران هدف بزرگتری را دنبال کرده و آن سرمایه‌گذاری بر روی انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا بوده است.

به گزارش مشرق به نقل از هافینگتون پست، شرایط برای مخالفان توافق هسته‌ای در آمریکا چندان مناسب به نظر نمی‌رسد زیرا با توجه به اتفاقات اخیر احتمال موفقیت مخالفان توافق هسته‌ای بعید است. اما در این بین تلاش نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای جلب نظر مخالفان در درون آمریکا عجیب و درعین حال قابل تامل به نظر می‌رسد.

حضور بنیامین نتانیاهو در آمریکا و سخنرانی برای اعضای کنگره علیه توافق هسته‌ای اقدامی بود که شدیدا ناراحتی رئیس‌جمهور آمریکا را به همراه داشت و حتی روابط نزدیک و راهبردی رژیم صهیونیستی و آمریکا را با خطر جدی مواجه ساخت. سوالی که درحال حاضر ذهن بسیاری را به خود معطوف کرده این است که نتانیاهو با علم به اینکه احتمال موفقیت در مخالفت با توافق هسته‌ای بسیار اندک است چرا به مبارزه در این مسیر همچنان ادامه داد؟ این شکست حتی به بهای سرافکندگی در برابر آیپک و گروه‌های یهودی آمریکا تمام شد، اما به نظر می‌رسد نتانیاهو اهدافی مهمتر را در ذهن داشته است.

هدف‌گذاری وی برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 کاملا آشکار به نظر می‌رسد.در 14 ماه پیش از انتخابات حمایت نتانیاهو می‌تواند در جذب حمایت مالی چند میلیاردر یهودی از نامزد جمهوریخواه تاثیر زیادی داشته باشد. مسیر حرکت نتانیاهو به شیوه‌ای بوده که بسیاری وی و اسرائیل را دو بخش جدایی ناپذیر از یکدیگر می‌دانند. دیگر تفاوتی ندارد که مسیحی باشید یا مسلمان یا یهودی؛مخالفت با نتانیاهو مخالفت با اسرائیل تلقی می‌شود.

شکست در نبرد توافق هسته‌ای حتی برای نتانیاهو نیز یک امتیاز است، زیرا درصورت هرگونه اختلاف نظر در این توافق می‌تواند تمام تقصیرات را به گردن اوباما و دموکراتها انداخته و از موجی که علیه این حزب به راه خواهد افتاد، به سود خود استفاده کند.

البته شرط‌‌‌ بندی روی جمهوریخواهان چندان بی‌خطر نیست. پیش افتادن ترامپ در نظرسنجی‌ها خبر خوبی برای نتانیاهو نیست زیرا این نامزد جمهوریخواه تا کنون نشان داده که قابل پیش‌بینی نیست. به نظر می‌رسد هدف اصلی نتانیاهو بازسازی نقش آمریکا در مناقشه فلسطین-اسرائیل و جلب دوباره حمایت این کشور از صهیونیست‌ها در تشکیل اسرائیل بزرگ بدون همزیستی در کنار دولت فلسطین است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهماندار هواپیما ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    خودنمایی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس