کد خبر 464105
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱

رسانه ونزوئلایی تله‌سور گزارش داد پاپ از مقامات دو کشور ونزوئلا و کلمبیا خواسته هرچه زودتر بحران مرزی کنونی بین دو کشور را حل کنند.

به گزارش مشرق به نقل از «تله سور»، پاپ فرانسیسکو رهبر مسیحیان جهان روز گذشته در مراسم دعاخوانی در میدان «سن پدرو» واقع در واتیکان، از مقامات کلمبیا و ونزوئلا خواست تا برای حل بحران مرزی کنونی بین دو کشور راهکار موثری بیایند.

پاپ از مردم ونزوئلا و کلمبیا خواست تا برای حل بحران مرزی کنونی بین این دو کشور دعا کنند.

پاپ اذعان داشت: از مردم سراسر جهان و به خصوص مردم دوست داشتنی کلمبیا و ونزوئلا می‌خواهم دعا کنند تا روحیه برادری و همبستگی بین دو ملت به کمک حل بحران کنونی بیاید و مسائل موجود بین دو کشور حل شوند.

روز پنجشنبه 3 سپتامبر (12 شهریور) جلسه‌ای با حضور برخی اسقف‌های کلمبیایی و ونزوئلا صورت گرفت و دو طرف به بررسی شرایط دردناک اخیر بین دو کشور پرداختند؛ هر دو طرف ابراز امیدواری کردند که بحران فعلی به زودی حل شود.

به گزارش فارس، «مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا 19 آگوست (28 مرداد) به «خوسه گرگوریو ویلما» فرماندار ایالت «تاچیرا» فرماندار ایالت مرزی ونزوئلا دستور داد تا مرز مشترک ونزوئلا و کلمبیا را به مدت 72 ساعت بسته و وضعیت هشدار در منطقه اعلام کند.

وی فردای همان روز یعنی 20 آگوست (29 مرداد) ضمن اعلام افزایش مدت بسته شدن مرز کشورش با کلمبیا تا زمان اطمینان از رفع خطر شبه‌نظامیان کلمبیایی، در شهرهای هم‌مرز با کلمبیا به مدت 60 روز وضعیت هشدار اعلام کرد.

نیروهای مستقر در مرز دو کشور پس از گشت‌زنی در 118 منطقه که معمولا برای فعالیت‌های قاچاق گروه‌های شبه‌نظامی کلمبیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، این مناطق را تخلیه کردند و در جریان عملیات موفق شدند تا 18 شبه‌نظامی کلمبیایی را دستگیر کنند.

رئیس جمهور ونزوئلا بر این عقیده است که «آلوارو اوریبه ولز» رئیس جمهور سابق کلمبیا با رهبری گروه‌های شبه نظامی و همکاری با اپوزیسیون علیه دولت ونزوئلا توطئه‌چینی می‌کند.

«مادورو» ضمن اشاره به کارشکنی‌های اپوزیسیون در کشور اعلام کرد که اپوزیسیون با همکاری نیروهای شبه نظامی کلمبیایی در کشور هرج‌و مرج ایجاد می‌کند.

این اولین بار نیست که کاراکاس (پایتخت ونزوئلا) دستور بستن مرز مشترک کشورش با کلمبیا را می‌دهد؛ ماه گذشته نیز دولت بولیواریایی ونزوئلا به منظور جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور از کلمیبا دستور داد تا به مدت چند ساعت مرز دو کشور بسته شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس