کد خبر 463810
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱

خبرگزاری رویترز گزارش داد: پاپ فرانسیس روز یکشنبه از کشیش نشین ها و جوامع مذهبی خواست تا در اقدامی، هرکدام به عنوان نشانه ای برای ابراز همبستگی با مهاجران، یک خانواده مهاجر را بپذیرند.

به گزارش مشرق، این درخواست پاپ درحالیست که در روزهای گذشته واکنش خشونت آمیز برخی کشورهای اروپایی در مواجهه با مهاجران متواری از جنگ در برخی کشورهای خاورمیانه و آفریقا، موجی از نفرت و نگرانی را ایجاد کرده بود.

انتشار تصویر کودک غرق شده سه ساله مهاجر سوری در روزهای اخیر خبرساز شده است؛ به دنبال آن انتقادها از راه اندازی جنگ در خاورمیانه توسط آمریکا و همپیمانان اروپایی اش نیز که به افزایش شمار آوارگان دامن زده، بالا گرفته است.

ببر اثر سیل اخیر پناهجویان به اروپا که اکثر آنها از کشورهای عراق، افغانستان و بویژه سوریه هستند، اتحادیه اروپا را که دست به گریبان با معضلات پیچیده سیاسی و اقتصادی داخلی است، با بحرانی تازه مواجه ساخته است.

سیل پناهجویانی که اروپا را در نوردیده است، از کشورهایی می آید که در نتیجه مداخلات سیاسی و نظامی مستقیم و غیر مستقیم آمریکا و متحدان اروپایی و منطقه ای آن دچار بحران هایی چون جنگ های داخلی، دولت های درمانده، فساد سیاسی و اقتصادی و تروریست های افراط گرا شده اند.

جنگ افروزی های واشنگتن و همراه کردن متحدان اروپایی اش به بهانه های پرهیاهویی چون 'جنگ با تروریسم' با دست آویزی مانند امنیت برای شهروندان کشورهایشان، طی سال های 2001 و 2003 میلادی سبب اشغال نظامی افغانستان و عراق شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    0 0
    خدا یا صاحبمان را برسان ببین به چه روزی افتادیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس