کد خبر 469258
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳

رهبرکاتولیک‌های جهان به عنوان بخشی از نخستین سفرش به آمریکا روز چهارشنبه توقف کوتاهی در واشنگتن برای دیدار با رئیس جمهوری آمریکا خواهد داشت اما روز چهارشنبه همچنین مصادف است با یوم کیپور (روز آمرزش)، مقدس‌ترین روز سال برای یهودیان.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه نوشت: پاپ فرانسیس روز پنجشنبه در یکی از نشست‌های مشترک کنگره سخنرانی خواهد کرد و پیش از رفتن به نیویورک برای ادامه برنامه‌اش، چند توقف دیگر در واشنگتن خواهد داشت.

ملیسا راجرز، مدیر اجرایی دفتر روابط همسایگی و مذهبی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: پاپ فرانسیس برنامه پیچیده‌ای برای این سفر دارد در نتیجه تا آنجا که بتوانیم طبق برنامه پیش می‌رویم.

بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا گفت: برنامه پاپ فرانسیس شامل حضور در کنفرانسی در فیلادلفیا و نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک خواهد بود که هر دو نزدیک‌ به روز "یوم کیپور" برنامه‌ریزی شده‌اند.

وی افزود: واتیکان بسیار همراه است و ما تلاش می‌کنیم تا جامعه یهودی آمریکا بتواند بخشی از تلاش‌های مهم بین ادیانی باشد که از اهداف سفر پاپ است.

مضمون یوم کیپور کفاره دادن و توبه کردن است و یهودیان به صورت سنتی این روز را به روزه داری و عبادت سپری می‌کنند و اغلب کل روز را به انجام اعمال دینی و مذهبی می‌گذرانند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس