کد خبر 463725
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴

نخست وزیر استرالیا تاکید کرد که این کشور مهاجران بیشتری را از اردوگاه‌های مرزی عراق و سوریه پذیرش خواهد کرد و آماده اعطای کمک‌های بیشتری نیز به آوارگان و مهاجران خواهد بود.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، تونی ابوت نخست وزیر استرالیا امروز یکشنبه در سخنانی تصریح کرد که منطقه برای مقابله با بحران مهاجرت به یک واکنش امنیتی قاطع نیاز دارد. استرالیا حاضر است تا مهاجران بیشتری را از اردوگاه‌های مرزی عراق و سوریه قبول کند.

دولت استرالیا قصد دارد طی هفته آینده در خصوص پیوستن به حملات هوایی ائتلاف موسوم به ضد داعش در خاک سوریه تصمیم گیری کند. استرالیا از سال گذشته در حملات هوایی این ائتلاف در خاک عراق مشارکت داشته است.

ابوت در جمع خبرنگاران در شهر کانبرا گفت: این مساله مهم است که یک واکنش انسانی وجود داشته باشد، ولی این مساله نیز اهمیت دارد که یک واکنش و پاسخ امنیتی نیز وجود داشته باشد.

ابوت تصریح کرد: پیتر داتون وزیر مهاجرت استرالیا به ژنو سفر خواهد کرد تا با کمیسر امور مهاجران سازمان ملل دیدار و رایزنی کند.

نخست وزیر استرالیا افزود: ما آماده پذیرش تعداد بیشتری از مهاجران از این منطقه هستیم. ما آماده اعطای کمک بیشتر به کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل هستیم.

اظهارات نخست وزیر استرالیا در شرایطی است که بحران مهاجرت در اروپا تشدید شده و بسیاری از سیاستمداران استرالیایی خواستار پذیرش 20 هزار مهاجر سوری توسط این کشور شده‌اند.

ابوت افزود: موضع سختگیرانه استرالیا در قبال پناهجویان خارجی، که شامل بازگرداندن قایق‌ها از اطراف آب‌های ساحلی این کشور است، موجب متوقف شدن قاچاق انسان به استرالیا توسط باندهای تبهکاری شده و زمینه لازم برای پذیرش مهاجران واقعی را فراهم کرده است.

در سال منتهی به 30 ژوئن 2014 میلادی، یک سوم از 13750 مهاجری که اجازه اسکان در استرالیا پیدا کرده‌اند، اتباع سوریه و عراق بوده‌اند. دولت استرالیا قصد دارد تا سال 2018 میلادی این تعداد را به 18750 نفر افزایش دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس