اسفندیار چهاربند با اشاره به اینکه ثبت‌نام از دانش‌آموزان اتباع غیرمجاز در حال انجام است و در صورت افزایش تراکم دانش‌آموزان در کلاس درس نوبت دوم مدرسه دایر می‌شود گفت: امسال حدود ۱۲ تا ۱۶ مدرسه به تعداد مدارس دو نوبته شهر تهران اضافه می‌شود.

 به گزارش مشرق، اسفندیار چهاربند امروز در چهارمین جشنواره نوجوان سالم در جمع خبرنگاران در خصوص کمبود 4200 نیروی انسانی در شهر تهران و تدابیر اتخاذ شده برای ساماندهی این موضوع در سال تحصیلی جدید اظهار داشت: باتوجه به برنامه‌ریزی‌هایی که از گذشته انجام شد بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز از طریق ساماندهی معلمان دوره‌های بالاتر انجام شد و هفته گذشته نیز با انتقال 700 نفر از معلمان سایر استانها به شهر تهران موافقت شد. بنابر این مهر امسال با کمبود نیرو مواجه نیستیم.

وی در خصوص ثبت نام از دانش‌آموزان اتباع غیرمجاز نیز گفت: ثبت‌نام اتباع غیرمجاز براساس هماهنگی با اداره کل اتباع وزارت کشور در حال انجام است و آن گروه از دانش‌آموزان اتباعی که فاقد هرگونه اسناد هویتی هستند به اداره اتباع وزارت کشور مراجعه کرده و پس از دریافت معرفی‌نامه و انجام روال در مدارس ثبت‌نام می‌شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: امسال اتباع خارجی که امکان دسترسی به مدرسه نداشته باشند، نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم، مبنی بر این‌که برخی مدارس با استناد به اینکه ثبت‌نام از دانش‌آموزان اتباع غیرمجاز منجر به افزایش تراکم دانش‌آموزان در کلاس درس می‌شود از ثبت‌نام آن‌ها ممانعت می‌کنند، عنوان کرد: در حال حاضر 33 هزار دانش‌آموز اتباع داریم که در مناطق 2، 5، 4، 16، 17 و 18 تحصیل می‌کنند از طرفی در دوره ابتدایی 20 هزار کلاس درس داریم بنابر این حضور دانش‌آموزان اتباع غیرمجاز تأثیری بر روی تراکم کلاس‌های درس ندارد.

چهاربند ادامه داد: با افزایش تراکم دانش‌آموزان در کلاس درس مواجه شویم به گونه‌ای که تعداد دانش‌آموزان در کلاس درس بیش از 32 نفر شود نوبت دوم مدرسه را برگزار می‌کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص احتمال سه شیفته شدن مدارس در شهر تهران گفت: پرونده مدارس سه شیفته مدت‌هاست که بسته شده و در شهر تهران و مناطق تابع آن با این پدیده مواجه نیستیم.

چهاربند عنوان کرد: تعدد مدارس دو نوبته شهر تهران امسال افزایش نمی‌یابد و صرفاً بین دوره‌های تحصیلی جابه‌جا می‌شود و 12 تا 16 مدرسه به تعداد مدارس دو نوبته در دوره ابتدایی و متوسطه شهر تهران اضافه می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس