کد خبر 463147
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷

الفت با اشاره به ورود مباحث پیشگیرانه در کتب درسی، گفت: موضوعات پیشگیرانه در قالب برنامه‌های جامع و کارشناسی شده در معاونت پیشگیری از وقوع جرم تدوین شده و در اختیار معلمان و مربیان آموزشی قرار می‌گیرد.

 به گزارش مشرق، «محمدباقر الفت» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، به اهمیت ورود موضوعات پیشگرانه در محیط مدارس و مخصوص دانش آموزان اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه‌های پیشگیرانه از حدود سه سال پیش به صورت جدی در مدارس و از سوی معاونت پیشگیری از وقوع جرم کلید خورده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر موضوع پیشگیری‌های رشدمدار از مهد کودک تا مدارس ابتدایی، در دستور کار معاونت پیشگیری از وقوع جرم قرار دارد که در این برنامه آموزش‌ها و تعالیم مرتبط با مباحث پیشگیری در اختیار کودکان مهد کودک‌ها، پیش دبستانی‌ها و دانش آموزان، معلمان و مربیان آموزشی و اولیای دانش آموزان قرار می‌گیرد.

الفت با بیان اینکه آموزش‌های ضمن خدمت معلمان در ارتباط با مباحث پیشگیری، از برنامه‌های جدی و اولویت دار این معاونت است، افزود: موضوعات پیشگیرانه در قالب برنامه‌های جامع و کارشناسی شده در این معاونت تدوین شده و در اختیار معلمان و مربیان آموزشی قرار می ‌گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به ورود مباحث پیشگیرانه در کتب درسی گفت: این موضوع در برنامه پنجم توسعه تصریح شده است و این معاونت به دلیل تخصصی بودن و حساسیت بالا توسط  خود وزارت آموزش و پرورش در دست اقدام است و ما هم پیگیری‌ها لازم را انجام می‌دهیم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس