کد خبر 463466
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵

ترجمه انگلیسی کتاب «روشنای علم» دربرگیرنده آرا، تاکیدات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در باره جایگاه دانش و لزوم ارتقای آن در جهان اسلام، در نمایشگاه بین المللی کتاب 2015 مسکو رونمایی شد.

کتاب«روشنای علم»رهبرانقلاب در مسکو رونمایی شدبه گزارش مشرق، کتاب روشنای علم که دیروز (شنبه) با حضور جمعی از کارشناسان علمی و همچنین مقام های نمایشگاه کتاب مسکو رونمایی شد، دربرگیرنده راهبرد و نقشه کلان جبران فاصله علمی جهان اسلام با جهان توسعه یافته در چارچوب تاکیدات حضرت آیت الله خامنه ای است.

مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در مراسم رونمایی از این کتاب، اعلام کرد: افزون بر ترجمه انگلیسی،بنا به خواسته موسسات مختلف و پژوهشگران روسیه، اقدامات لازم برای انتشار این اثر پژوهشی به زبان روسی آغاز شده است.

الکساندر پروخانف نویسنده و فلیسوف برجسته روس دراین مراسم گفت: رونمایی از کتاب رهبر انقلاب اسلامی نه تنها برای کشورهای اسلامی بلکه برای ما هم مهم است.

وی با اشاره به تجربه حضور خود در ایران افزود: نظام مدیریتی ایران براساس تعالیم دینی است و قم شهر معنویت و چهره های شاخص و معنوی است.

پروخانف افزود: رهنمودهای رهبر ایران می تواند راهنمایی های خوبی برای روسیه و کلیسای ارتدکس باشد و خود شاهد سخنرانی رهبر انقلاب بودم که مانند یک نظریه پرداز دیدگاه های علمی و مستدل را بیان می کرد.

وی گفت: انتشار هر چه زودتر ترجمه کتاب روشنای علم به زبان روسی برای مطالعه و کاربرد در روسیه توسط پژوهشگران روسی بسیار مهم است و حتی مورد توجه کرملین قرار خواهد گرفت زیرا با توجه به روابط رو به توسعه دو کشور، چنین ابتکارهایی روند ارتقای همکاری ها را افزایش خواهد داد.

سیدعباس صالحی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره روشنای علم گفت: این کتاب 800 صفحه ای دربرگیرنده پیشرفت علم است و روند جهش در آن مورد تاکید قرار گرفته است و مقام معظم رهبری تاکید بر این دارند که جامعه ایران و جهان اسلام به سوی تکامل علم حرکت کند.

صالحی توضیح داد: براساس تاکیدات حضرت آیت الله خامنه برای گسترش علوم در سال 1393 حدود 14500 عنوان کتاب در حوزه علوم چاپ و منتشر شده است.

کتاب روشنایی علم حاصل فعالیت چند ساله موسسه پژوهشی انقلاب اسلامی وابسته دفتر مقام معظم رهبری، دربرگیرنده پاسخ های روزآمد براساس تعالیم اسلام به نیازهای مختلف است.
10 هیات فرهنگی و ناشر ایرانی در نمایشگاه پنج روزه کتاب مسکو که روز چهارشنبه توسط سرگئی ناریشکین رییس دومای روسیه و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد به عنوان میهمان ویژه فعالیت می کنند.

رونمایی از چندین کتاب نویسندگان ایرانی به زبان روسی، برگزاری نشست های تخصصی، حضور نویسندگان نام آشنا، برگزاری موسیقی ایرانی، برنامه های گروه ایرانی کودکان صلح، روز ایران و عصر تهران از جمله 50 برنامه های شرکت کنندگان ایرانی در نمایشگاه و مراکز مختلف شهر مسکو است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس