کد خبر 463406
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۱

درگیری‌های جداگانه در مناطق مختلف ترکیه بین نیروهای امنیتی این کشور و شبه‌نظامیان «پ‌ک‌ک» به کشته شدن 3 نفر منجر شده است.

به گزارش مشرق، گزارش‌ها از ترکیه حاکی است در درگیری‌های جداگانه بین نیروهای امنیتی این کشور و شبه‌نظامیان گروه پ‌ک‌ک، دست‌کم سه نفر کشته و شماری دیگر زخمی شده‌اند.

نیروهای امنیتی ترکیه می‌گویند در حادثه‌ای که شنبه در منطقه «سمدینلی»، واقع در استان شمال شرقی «هاکاری» در نزدیکی مرزهای ترکیه با عراق و ایران رخ داد، یک غیرنظامی به ضرب گلوله کشته شد. در این حادثه یکی از مقامات منطقه‌ای حزب عدالت و توسعه نیز زخمی شد.

شبه‌نظامیان پ‌ک‌ک بعد از بی‌توجهی قربانیان به موانع نصب شده در جاده برای ایست و بازرسی به سمت آنها شلیک کردند.

در شهر «جزیره» در استان «شرناق» در جنوب شرقی ترکیه نیز دو نفر جانشان را در درگیری‌های بین اعضای پ‌ک‌ک و نیروهای امنیتی از دست دادند. رسانه‌های ترکیه از زخمی شدن عده زیادی در این حملات خبر می‌دهند.

در همین حال، نیروهای پ‌ک‌ک اعلام کرده‌اند طی روزهای گذشته 49 نفر از نیروهای امنیتی ترکیه را در مناطق مختلف این کشور به قتل رسانده‌اند.

درگیری‌های میان شبه‌نظامیان و نیروهای امنیتی از دو ماه گذشته که آنکارا مواضع نیروهای پ‌ک‌ک و داعش در سوریه و بخش‌هایی از عراق را هدف حمله قرار داده تشدید شده است. 

منتقدان ترکیه می‌گویند آنکارا که از هنگام شدت گرفتن تحرکات داعش در عراق و سوریه بارها به دلیل اهمال در مقابله با این گروه تروریستی در مظان اتهام قرار داشت، حمله علیه داعش را بهانه‌ای برای سرکوب پ‌ک‌ک و مخالفان داخلی قرار داده است.

پ‌ک‌ک بعد از آغاز حملات هوایی ترکیه پیمان آتش‌بس متزلزل با آنکارا که در سال 2013 بین دو طرف منعقد شده بود را خاتمه‌یافته اعلام کرده است.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس