کد خبر 462841
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۲

دکترلاریجانی که جهت شرکت در اجلاس روساى مجالس جهان به نیویورک به نیویورک رفته بود، لحظاتی پیش وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) تهران شد.

به گزارش مشرق، ساعتی پیش علی لاریجانی که همراه پنج تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت شرکت در جلسات چهارمین اجلاس روسای مجالس جهان در سازمان ملل متحد به نیویورک رفته بود ، بامداد امروز (شنبه14شهریور)  وارد تهران شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی و هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در سفر شش روزه خود علاوه بر شرکت در جلسات اجلاس بین المجالس جهان ، دیدارهای فشرده دوجانبه با دبیرکل سازمان ملل متحد و هماتایان خود از کشورهای ژاپن، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، کرواسى، اسلوونى، تونس، مالزى، اندونزى، سوریه، اردن، جمهوری آذربایجان و گرجستان  داشتند.

سخنرانى در افتتاحیه اجلاس چهارم روساى مجالس جهان و تاکید بر لزوم احترام به دموکراسى، صلح و توسعه پایدار، مهمترین بخش از برنامه هاى این سفر بود. دکتر لاریجانی در نیویورک مقاومت و ایستادگی مردم ایران اسلامی در مقابل تحریم های ظالمانه و رویکردخصمانه غرب تا رسیدن به حقوق هسته ای برای 140 پارلمان جهان تشریح نمودند.

مصاحبه با رسانه هاى آمریکایى و بین المللى مانند شبکه خبرى سى ان ان، روزنامه المانیتور، رادیو ملى آمریکا(NPR) و المیادین و همچنین دیدار با رهبران ادیان ابراهیمى و خاخام هاى ضد صهیونیست، دیگر برنامه هاى این سفر بود.

رئیس مجلس شوراى اسلامى لحظاتی قبل از ترک نیویورک، در نشستى خبرى به سئوالات خبرنگاران درباره اهداف و دستاوردهاى این سفر، نگاه مجلس به برجام با توجه به سخنان روز پنجشنبه مقام معظم رهبرى در جمع اعضاى مجلس خبرگان و نیز اوضاع منطقه و تروریسم موجود در سوریه و عراق، پاسخ داد.

لاریجانی در مسیر بازگشت به تهران از اجلاس بین المجالس در نیویورک ، توقف کوتاهی  در فرانکفورت داشت و از کنسولگری ایران در این شهر بازدید کرد.

قشقاوی معاون کنسولی، حقوقی و پارلمانی وزارت امور خارجه، علیرضا مرندی ، سید احمدرضا دستغیب، کاظم جلالی و جواد جهانگیرزاده نیز رییس مجلس را در این بازدید همراهی کردند.

گفتنی است که دکتر لاریجانی همانند سفر رفت به نیویورک ، با پرواز عادی و عمومی به تهران بازگشت.
منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس