کد خبر 462656
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

حدود 100 نیجریه ای شامگاه پنجشنبه (به وقت محلی) در اثر حمله افراد ناشناس که احتمال می رود عضو گروه تروریستی بوکوحرام باشند، در شمال شرق این کشور، کشته شدند.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری شبکه تلویزیونی روسیاالیوم به نقل از یکی از ساکنان روستای «الأکرمانی» در نزدیکی محل حادثه گزارش داد ، بسیاری از ساکنان این منطقه هنگام عبور از رود گادابول در منطقه کاندوگا در نزدیکی شهر مایدوگوری مرکز ایالت بورنو برای فرار از حملات تکفیری ها، غرق شدند.

همچنین عناصر مسلح تعداد نامعلومی از زنان و کودکان را در این حمله ربودند.

به گفته یک شاهد عینی به نام جونی دانگو، حملات بوکرام که با گلوله باران شدید منطقه شروع و باعث فرار ساکنان شد، آنان را برآن داشت تا برای حفظ جان خود از رودخانه عبور کنند اما در رودخانه گادابول غرق شدند.

به گفته این شاهد عینی، تعداد اندکی که توانستند از رودخانه به سلامت عبور کنند، هدف گلوله باران بوکوحرام قرار گرفتند و کشته شدند.

تروریست های بوکوحرام در حمله شامگاه چهارشنبه دوم سپتامبر (11شهریور) نیز پنج نفر را در روستای مایناری واقع در نزدیکی شهر مایدوگوری کشتند.

به گفته یکی از اعضای نیروی دفاع محلی، در پی این حمله، شش تن دیگر نیز زخمی شدند که برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.

بوکوحَرام (به زبان هوسه به معنی تحصیل غربی حرام است) یک گروه تروریستی در شمال نیجریه است که خواستار تعطیلی تمامی مدارس نوین و تحمیل عقاید خاص خود بر تمامی ۳۶ ایالت نیجریه است.

این گروه که در نیجر، چاد و شمال کامرون نیز فعال است در سال ۲۰۰۲ تأسیس شده است پیش تر با شبکه تروریستی القاعده ارتباط داشت اما در مارس ۲۰۱۵ با ابوبکر بغدادی سرکرده داعش بیعت کرد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس