کد خبر 447448
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹

وزیر دفاع هند امروز جمعه تاکید کرد که دهلی نو درخواست خود مبنی بر خرید ۱۲۶ فروند جنگنده رافائل از فرانسه را باز پس گرفته است.

به گزارش مشرق، مانوهار پاریکار وزیر دفاع هند اواخر ماه می گفته بود که دهلی نو تنها به ۳۶ فروند جنگنده رافائل فرانسه نیاز دارد، در حالی که پیش از این هند سفارش خرید ۱۲۶ فروند از این هواپیماهای جنگنده را ارائه کرده بود.

یک ماه قبل از آن نیز رهبران فرانسه و هند اعلام کرده بودند که تعداد جنگنده های رافائل را که قرار است بر اساس قرارداد ۲۰۱۲ میلادی به دهلی نو تحویل داده شود، کاهش داده اند.

پاریکار در ادامه افزود: درخواست مطرح شده برای خرید ۱۲۶ فروند جنگنده رافائل از فرانسه بازپس گرفته شده است. وی در نامه ای به پارلمان هند نوشته است که دولت دهلی نو تمایل دارد تا تنها ۳۶ فروند جنگنده رافائل را در اختیار داشته باشد.

هزینه های بالای این هواپیماها مانع بزرگی برای نهایی شدن قرارداد خرید ۱۲۶ فروند جنگنده رافائل از سوی دهلی نو بوده است. عدم تمایل طرف فرانسوی برای انتقال فناوری تولید این جنگنده به هند نیز موجب شده تا دهلی نو این درخواست را بازپس بگیرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • شهرام ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    چرا این کارو کرده الان بهتون میگم چون احساس نیاز هند به روسیه بیشتر از غربی هاست حالا هم که هند شریک روسیه در تولید جنگنده ی نسل 5 سوخو تی 50 شده تصمیم گرفته تا تسلیحات نظامی خود را از روسیه خریداری کنه به راستی تسلیحات روسی همچین کمتر از رقبای غربی خود نیستند مثلا جنگنده ی میگ 29 برای مقابله با جنگنده ی اف 15 ساخته شد نه تنها موفق شد بلکه توانایی مضاعفی هم نسبت به اف 15 داشت.
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    البته توجه داشته باش که رسمن اعلام شده بود راائل ها برای رفع نیازهای فوری هستند. وگرنه همه از جمله فرانسوی ها هم میدونستند که رافائل ها قرار نیست جای تی50 رو تنگ کنه. پس تنها دلیلی که میشه به خاطرش این ماجرا رو به تی50 مرتب دونست اینه که هندیها به این نتیجه رسیدند که تی 50 زودتر از اون چیزی که فکر میردند عملیاتی میشه
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    1 0
    اینقدر بی سوادی که نمیدونی این Su27 و Su30 بودند که برای مقابله با F15 ساخته شدند، نه Mig29 و این هواپیما اصلا در مقابل F15 حرفی برای گفتن نداره. Mig29 یک جنگنده نقطه ای درحالی که F15 یک جنگنده منطقه ای.
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 1
    این رافال یه شکست قطعی تجاری برای فرانسه بوده. در به در براش دنبال مشتری میگرده. حالا که جیب مصریا رو گیر آوردن تا این لگنشونو قالب کنن.
  • شهرام ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    شما استدلال خودتون رو دارید هر کمپانی برای مقابله با هواپیمای رقیب محصول خودشو ارائه میده .
  • ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    من خودم طرفدار جنگنده های غربیم ولی چندسال پیش میگ29 های هندی در مقابل تجاوز جنگنده های اف16 پاکستانی به خاک هندوستان درنبرد هوایی روی اف16 های پاکستانی قفل کردند وفقط منتظر دستور شلیک بودند که صادرنشد واف 16 های پاکستانیو تا مرز مشایعت کردند
  • ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    رافائل بیشتراز50 میلیون دلار ارزش ندارد وقتی میشود با 40 میلیون دلارسوخو30 خرید چرا110 میلیون دلاربابت رافائل پول بدی!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس