کد خبر 450619
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹

یک منبع آگاه با اشاره به تلاش مصر برای خرید دو ناو هلی‌کوپتربر میسترال از فرانسه اعلام کرد: رییس جمهوری فرانسه در حاشیه مراسم افتتاح کانال سوئز با همتای مصری خود درباره فروش این ناوها گفت‌وگو کرده است.

به گزارش مشرق، یک منبع آگاه اعلام کرد که نزدیک به 10 کشور پس از آنکه به دلیل بحران اوکراین قرارداد خرید پاریس با مسکو فسخ شد، قصد دارند از فرانسه دو ناو هلی‌کوپتربر از نوع میسترال خریداری کنند.

یک منبع دیپلمات فرانسوی گفت: کشورهای دیگری چون عربستان، برزیل، سنگاپور و کانادا می‌توانند از جمله کاندیداهای ترجیحی برای خرید این ناوها باشند چرا که این ناوها برای آب‌های سرد طراحی شده‌اند.

نیروی دریایی فرانسه سه ناو هلی‌کوپتر میسترال دارد که به دو ناو نیازی ندارد و از سوی دیگر نیز مجبور است به دلیل لغو قرارداد نزدیک به 1.2 میلیارد یورو (معادل 1.3 میلیارد دلار) پرداخت کند.

منبع آگاه همچنین اظهار داشت که مصر برای خرید دو رزم ناوچه نوع جوینر مذاکراتی انجام داده است.

در سال گذشته مصر چهار کشتی کوچک نوع جوینر را از شرکت دی سی ان اس خریداری کرده است.

64 درصد سهام این شرکت متعلق به دولت فرانسه و 35 درصد دیگر در اختیار گروه دفاعی تالیس فرانسه است.

منبع مذکور افزود که مصر به دنبال خرید یک ناوچه دومی از نوع فریم است که آن هم از تولیدات شرکت دی سی ان اس است.

مصر در سال جاری میلادی اولین ناوچه فریم را در قالب قراردادی به ارزش 5.2 میلیارد یورو برای خرید 24 جنگنده رافال دریافت کرد.

این منبع اعلام کرد که مصر از ابتدا هم به دو ناوچه فریم نیاز داشت اما محدودیت‌های فعلی بودجه این کشور باعث شده که فعلا به یک عدد اکتفا کند.

ناوچه فریم و سه جنگنده رافال در مراسم افتتاحیه کانال جدید سوئر که فرانسوا اولاند نیز در آن حضور داشت، شرکت کردند.

یک منبع دیپلماتیک گفت که اولاند در حاشیه جشن افتتاح کانال با عبدالفتاح سیسی رییس جمهور مصر درباره خرید دو کشتی میسترال گفت وگو کرده‌اند.

اولاند نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که فرانسه هیچ مشکلی برای فروش کشتی‌های خود ندارد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    مصر یه خورده به مردمش برسه
  • ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    خرید دوناو سنگین هلکوپتربر که مخصوص آبهای سرد است توسط مصری که در فساد آشوب بیکاری وفقر دست وپا میزند و داعشی ها صحرای سینا را به باتلاق ارتش مصر تبدیل کرده اند و نظامیان برای هزینه های کشور مجبور به تکدی گری از سایر اعراب پولدار مانند عربستان وامارات وکویت هستند.. چقدر اینها احمقند تازه برای کدام ماموریت در آبهای گرم مدیترانه ! یادریای سرخ و یمن بیچاره؟؟!!..چقدر اینها بدبختند.. وابستگی به غرب یعنی همین دوری ازملت ودست وپا زدن در فسادو ابتذال ...یارو نون نداشت بخوره پیاز میخورد اشتهاش واز بشه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس