کد خبر 463016
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹

پاکستان با ارسال نامه به شورای امنیت سازمان ملل متحد از این سازمان درخواست کرده هر چه زودتر برای پایان دادن درگیری مرزی بین اسلام‌آباد و دهلی‌نو وارد عمل شود.

به گزارش مشرق به نقل از تلویزیون جیو، پاکستان با ارسال نامه به شورای امنیت سازمان ملل متحد از این سازمان درخواست کرده هر چه زودتر برای پایان دادن درگیری مرزی بین اسلام‌آباد و دهلی‌نو وارد عمل شود.

«ملیحه لودهی» نماینده پاکستان در سازمان ملل متحد در این زمینه اظهار داشت: تا کنون بر اثر ادامه تیر‌اندازی بی هدف نیروهای مرزی هند 20 شهروند پاکستانی کشته و 100 نفر زخمی شدند.

وی افزود: سازمان ملل متحد برای پایان دادن به درگیری مرزی بین هند و پاکستان ایفای نقش کند.

لودهی از بی‌تفاوتی سازمان ملل متحد به کشته شدن مردم عادی بر اثر ادامه درگیری مرزی بین هند و پاکستان ابراز تأسف کرد.

ملیحه لودهی تأکید کرد: نمایندگان سازمان ملل متحد با تحقیقات بیطرفانه درباره درگیری مرزی بین هند و پاکستان به این درگیری‌ها خاتمه دهند.

تنش مرزی بین دو کشور سبب شد نیروهای مرزی هند با سلاح سنگین روستاهای پاکستان را هدف قرار دهند که این امر خسارات زیادی به خانه‌های روستایی وارد کرده و تلفات درگیری مرزی را افزایش داده است.

روستاهای نزدیک شهر مرزی «سیالکوت» از جمله چاروه، هرپال، سپرار و سچیت گره‌سکتر بیشتر از بقیه نقاط مرزی دچار آسیب شده‌اند.

در همین حال، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد از روستاهای مرزی پاکستان که بر اثر تیراندازی بی‌هدف نیروهای هندی تخریب شده است، بازدید کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس