کد خبر 426199
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

در چارچوب رزمایش هایی که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو) قصد دارد در اروپا برگزار کند، ارتش آمریکا سه بمب افکن راهبردی خود را در اروپا مستقر کرد.

به گزارش مشرق، فرماندهی راهبردی ارتش آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد این کشور سه بمب افکن راهبردی از نوع بی-52 در اروپا مستقر کرده است که ماموریت دارند در تمرینات نظامی مشترک ناتو شرکت کنند. این جنگنده ها در خاک انگلیس مستقر شده اند تا در رزمایش های مشترک بالتوپسBaltops و سابر Saber که قرار است در آبهای بین المللی دریای بالتیک و همچنین کشورهای حاشیه این دریا و لهستان برگزار شود، شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه فرماندهی نیروهای راهبردی ناتو آمده است: استقرار این سه بمب افکن آمریکا نشان دهنده توانایی ارتش آمریکا در انجام حملات فراگیر و طولانی است. طبق این بیانیه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ضمن استفاده از این بمب افکن ها قصد دارد اقدامات و امکانات راهبردی خود را با دیگر متحدان اروپایی اش همگام سازد.

علاوه بر این سه بمب افکن آمریکایی ، سیصد و سی نظامی فرماندهی نیروی هوایی آمریکا نیز در رزمایش ناتو در خاک اروپا مشارکت خواهند کرد.

ناتو اخیرا تحرکات نظامی و رزمایشهای خود را در حوزه دریای بالتیک افزایش داده است. اما در جهت مقابل روسیه در ماههای اخیر بارها درباره پیامدهای خطرناک این رویکرد هشدار داده و تاکید کرده است که این تحرکات می تواند خیلی زود اوضاع منطقه را با بی ثباتی روبرو کند.

 مقامات نظامی روسیه می گویند حوزه دریای بالتیک درست همانند کل مناطق شمالی اروپا تا کنون از باثبات ترین و امن ترین مناطق جهان بوده است اما با توجه به اقدامات و تحرکاتی که ناتو از چندی پیش در این مناطق آغاز کرده است ( تقویت حضور نظامی ناتو و افزایش تمرینات نظامی این سازمان )، طولی نخواهد کشید که ثبات و امنیت این منطقه مختل خواهد شد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس