کد خبر 461050
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶

محققان مایکروسافت و دانشگاه آکسفورد به‌زودی تلفن‌های هوشمند را تبدیل به اسکنر سه‌بعدی خواهند کرد.

 به گزارش مشرق، اگر کسی بخواهد از یک شی، یک اسکن 3 بعدی تهیه کند، نیاز به ابزارهای خاص و یک رایانه خواهد داشت؛ اما محققان شرکت مایکروسافت و دانشگاه آکسفورد راه‌حل بهتری را برای این کار پیداکرده‌اند.

آن‌ها نرم‌افزاری به نام "Mobile Fusion" برای تلفن‌های هوشمند تولید کرده‌اند که دوربین پشت تلفن را به یک اسکنر سه‌بعدی تبدیل می‌کند. این نرم‌افزار به کمک قابلیت "RGB" دوربین و عکس‌هایی که این نرم‌افزار پشت سر هم می‌گیرد، اسکن را انجام می‌دهد. کاربر برای تهیه‌ی عکس 3 بعدی تنها لازم است در اطراف آن شی راه برود و عکس بگیرد. این فناوری بسیار شبیه فناوری "Kinect Fusion" است که به کمک آن اتاق کاربر اسکن می‌شود؛ اما برای استفاده از این فناوری دیگر نیازی به یک رایانه‌ی شخصی نیست.

محققان مایکروسافت در مورد فناوری اسکن سه‌بعدی امروزی گفته‌اند:«در حال حاضر برای تهیه یک اسکن 3 بعدی به یک رایانه‌ی شخصی و ابزارهای جانبی خاصی است؛ اما با وجود این برنامه همه‌ی افراد یک اسکنر سه‌بعدی کامل با خود دارند. این اسکنر، دوربین تلفن هوشمند شما است.»

مدل‌های سه‌بعدی که توسط Mobile Fusion ساخته می‌شوند در هدست‌های واقعیت مجازی مانند هولولنز نیز می‌توانند کاربرد داشته باشند.

مایکروسافت اعلام کرده است در حال حاضر قصد عرضه‌ی عمومی این نرم‌افزار را ندارد؛ اما در تلاش است تا بتوانند این نرم‌افزار را برای هر سه سیستم‌عامل اندروید، ویندوزفون و iOS آماده کند.

منبع: سایبربان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس