کد خبر 401097
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳

کسانی هستند که خود را پشت دولت اعتدال و نام مقدس خبرنگاری مخفی کرده‌اند ولی به هیچ یک ارزشهای ملی و دینی اعتقاد و علاقه‌ای ندارند و منتظر فرصتی برای انتقام‌گیری از کشور لطمه به حیثیت جامعه خبرنگاری هستند.

به گزارش مشرق؛  یکی از شاخصه‌هایی که با جریان اصلاح‌طلبی عجین شده است غرب‌زدگی و ارزش‌گریزی است! در دوران حاکمیت اسفناک اصلاح‌طلبان از سالهای 76 تا 84 در دو دولت و مجلس ششم حجم انبوهی از اظهارنظرها در مکتوبات و سخنرانی‌ها، علیه ارزشهای دینی و انقلابی و حتی ملی بیان شد. حمله به قیام کربلا، مناقشه در عصمت انبیا و ائمه علیهم السلام، توهین به احکام اسلامی و مراجع عظام تقلید، اهانت به مقدساتی مانند مهدویت و ولایت فقیه و شهدا، و صدها مورد دیگر با شیوه‌های مختلف در روزنامه‌ها و نشریات و سخنرانی‌های افراد جریان اصلاح‌طلب در تاریخ ثبت شده است.

این سخنان از قلم و زبان کسانی صادر می‌شد که بعضا در راس این جریان بودند و افکار و روزنامه‌های اصلی این جریان را رهبری می‌کردند و هیچ‌گاه از سوی سایر افراد این جریان مورد عتاب و حتی یک اعتراض کوچک واقع نشدند و چه بسا به بهانه شعار اغواگر آزادی بیان تا حدودی از این جماعت افراطی و توهین کننده به ارزشها نیز حمایت می‌شد و حتی اعتراض به آنها با هجمه مواجه می‌گردید.

البته بیان این سخنان به بزرگان اصلاح‌طلب خلاصه نمی‌شد. تولید محتواهای اهانت‌آمیز هم از سوی وزرای جریان اصلاحات، هم معاونین رییس جمهور وقت، هم نمایندگان اصلاح طلب مجلس، هم روشنفکران داخل در این جریان، و هم اصحاب رسانه منتسب به این جریان مانند نویسنده و خبرنگار و ...  به وفور شنیده ودیده می‌شد!

در آن زمان به صراحت هشدار داده می‌شد که برخی مطبوعات پایگاه دشمن شده‌اند و برخی در بدنه دولت به دنبال اصلاحات امریکایی در کشور هستند. اما از سوی رهبران جریان اصلاحات این هشدارها ندید گرفته می‌شد و حتی تا به امروز تشری مناسب به این افراد دیده نشده است.

در میان این طیف، افراد بسیاری که آن روز همگی مورد حمایت جریان اصلاح طلب بودند، امروز در خارج از کشور علیه ملت و نظام فعالیت می‌کنند تا معلوم شود که اولا آن هشدارها درست بوده است وثانیا این عده در همان سالها نیز مشغول خوش خدمتی به اربابان خود بودند و با نقاب اصلاحات، منافقانه در لایه‌های مهم کشور نفوذ کرده بودند.

از میان نمایندگان مجلس ششم، فاطمه حقیقت‌جو و رجبعلی مزروعی، از بین معاونین و وزرای دولت مهاجرانی و فریبا داوی مهاجر، از طیف به اصلاح روشنفکر سروش و کدیور نمونه هایی هستند که هم اینک در خارج از کشور به عقده‌گشایی علیه ملت مشغول هستند.

در این میان روزنامه‌نگارانی نیز از این جریان به دامن دشمنان این ملت آرمیده‌اند:

-«مسیح علی‌نژاد»، روزنامه‌نگار فراری خارج از ایران که سالها در روزنامه‌های اصلاح‌طلب خبرنگاری می‎کرد و از نویسندگان روزنامه اعتماد ملی وابسته به کروبی بود که هم اینک در خارج از کشور ضمن کارهای خلاف عفت، دختران ایرانی را به کشف حجاب دعوت می‌کند.

-«نیک‌آهنگ‌کوثر» کاریکاتوریست نشریات زنجیره‌ای که سالها در نشریات اصلاح‌طلب کاریکاتور می‌کشید و مورد حمایت این جریان بود.

-«اکبر گنجی» را می‌توان نمونه تمام عیار یک تندروی دو آتشه دانست که سالها با نشریات اصلاح طلبان همکاری داشت و حتی هنگامی که به دلیل مقالات اهانت‌آمیز و دروغ خود به زندان افتاد سران اصلاحات به حمایت از وی برخاستند. او در کنفرانس ننگین برلین هم حاضر بود. وی هم اینک در شبکه‌های خارجی حتی به انکار امام زمان عجل الله فرجه و اصل تشیع نیز می‌پردازد!

-«محسن سازگارا» از اعضای روزنامه جامعه که در انتخابات شورای شهر دوم نامزد انتخابات هم بود و مردم تهران به وی رای ندادند. او در شبکه‌های خارجی در فتنه 88 به آشوب‌طلبان خط فکری می‌داد.

-«علی اصغر رمضانپور» روزنامه‌نگار و مفسر شبکه بی‌بی‌سی فارسی و مدیر شبکه رها می‌باشد. وی در دوره وزارت احمد مسجدجامعی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود!

- محمدجواد اکبرین روزنامه نگار که در روزنامه‌های اصلاح‌طلب نشاط و عصر آزادگان مطلب می نوشت و از روحانیون شاگرد و حامی مرحوم منتظری بود که هم اینک از کسوت روحانیت خارج شده و در خارج علیه اسلام و نظام فعالیت می‌کند!

-فرناز قاضی زاده که در کارنامه خود کار در روزنامه‌هایی چون حیات نو،زن، نشاط، ایرانیان، هم میهن را دارد و اکنون با کنار گذاشتن حجاب، مجری بی‌بی‌سی فارسی است!

-از تازه‌ترین فراری‌های روزنامه‌نگارهای اصلاح‌طلب می‌توان به «مجتبی واحدی» اشاره کرد. او سردبیر روزنامه آفتاب یزد به شدت حامی رییس جمهور اصلاحات است. او پس از فتنه 88 از کشور گریخت. به این فهرست اضافه کنید علی افشاری، مسعد بهنود، یوسفی اشکوری، محمدرضا جلایی‌پور و ... را.

با روی کار آمدن دولت موسوم به اعتدال بخش زیادی از خبرنگاران و افراد جریان  اصلاح‌طلب فعالیت خود را آغاز کردند و در همین مدت در روزنامه‌های اینان مجددا توهین به احکام اسلامی مانند شهادت زنان و قصاص و اهانت به غدیر و عقاید شیعه مثل عاشورا مجددا دیده شده است. اما به نظر می‌رسد خطر حضور روزنامه‌نگاران و خبرنگاران عاشق غرب همچنان در بین این جریان وجود دارد.

در هفته اخیر خبر پناهنده شدن دو خبرنگار از «ایسکانیوز» (مدیر روابط عمومی ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام حسن روحانی در انتخابات سال ۹۲) و روزنامه «ایران ورزشی» در خبرها شیده شد که نشان از این دارد افراد گریزان از ملت هم‌چنان نیز وجود دارد!

دولت اعتدال و به خصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که با دست و دل بازی راه را برای این افراد باز کرده است، باید به شدت مراقب باشد تا مناصب فرهنگی و گلوگاههای مهم سیاسی و فرهنگی را در دست این افراد نسپارد. تجریه گذشته جریان اصلاحات نشان داده است از بهایی و سلطنت طلب و منافق و دشمنان ملت در این جریان حضور دارند و این جریان هیچ گاه حاضر به مرزبندی شفاف با این جریانات نیست. چنانچه تا همین امروز پاسخ روشنی از رسانه‌هایی که خبرنگاران آنها در هفته اخیر درخواست پناهندگی داده‌اند دیده نشده است.

در حالی که دو خبرنگار ما در حین انجام وظیفه در سقوط هواپیما در آلمان جان خود را از دست دادند، دو خبرنگار دیگر که برای مخابره دو رویداد ملی یکی مذاکرات هسته‌ای و دیگری مسابقه تیم ملی فوتبال ایران به خارج از کشور رفته‌اند، بدون توجه به منافع ملی و آبروی کشور در آن سوی مرزها از کشور و ملت بریده و در خواست پناهندگی می‌دهند و این سو از دست اندرکاران فرهنگی کشور هنوز صدای درخوری بلند نشده است.

به نظر می‌رسد نظارت بیشتری به خبرنگاران جریان اصلاحات باید صورت گیرد تا آبروی نظام و کشور را بازیچه امیال دون خود قرار ندهند چرا گویا هنوز  کسانی هستند که خود را پشت دولت اعتدال  نام مقدس خبرنگاری مخفی کرده‌اند ولی به هیچ یک ارزشهای ملی و دینی این ملت اعتقاد و حتی علاقه‌ای ندارند و منتظر فرصتی برای انتقام‌گیری از کشور  لطمه به حیثیت جامعه خبرنگاری هستند. مساله‌ای که مسئولان فرهنگی و امنیت نباید به سادگی از آن بگذرند.

*بصیرت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 19
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
    3 0
    البته خائنین به نظام و ملت از لجن هم کثیفتر و پستتر هستند و سزای آنها دربدری و واق واق کردن برای استخوان و جیفه دنیا به درگاه اربابان خود است. من بعنوان یک نفر جوان شیعه و ایرانی اعلام میکنم با تمام وجود پای نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری معظم ایستاده و آماده هرگونه فداکاری در این راه می باشم. پیروز باد اسلام
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    3 0
    دو دسته اصلاح طلب داریم: 1) اصلاح طلب از نظر قرآن 2) اصلاح طلب امام حسینی. قرآن در جواب عده ای که وقتی از آن ها پرسیده می شود چرا در زمین فساد می کنید می گویند ما اصلاح طلبیم می گوید شما اصلاح طلب نیستید شما مفسد فی الارض هستید. اما اصلاح طلب امام حسینی اونی هست که میره در عراق و سوریه برای زنده ماندن شیعه جان خودش را اهدا می کند نه اینکه فرار می کنه بره اروپا.
  • ناشناس ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    2 0
    جای تعجب و تاسف است که مدیر روابط عمومی ستاد انتخابات روحانی در دوران روحانی مچکریم !!! به غرب پناهنده میشود ، هرچه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک !
  • ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    1 0
    اغلب خائنین و دزدان یقه سفید که با چراغ قانون به گذیده تر بردن مال مردم عادت دارند و یا در سر دارند از سلطنت طلب ها یا از اهالی اصلاحات هستند
  • ناشناس ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    1 0
    اصلاح طلبان در فتنه 88 با تهدید امنیت ملی و به آشوب کشیدن کشور ثابت کردند که اپوزیسیون نظام هستند و از معاندین نظام هم انتظاری بیش از پناهنده شدن به غرب و امریکا نیست .
  • ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    1 0
    برای اینکه همه شهدا و رزمندگان دیروز و امروز که جانشون رو برای کشور فدا کردند پیرو خط امام (ره) و رهبر معظم انقلاب هستند. اینها فقط شعار و پز جانم فدای ایران رو میدن. نباید زیاد این خائنین رو جدی گرفت
  • 123456789 ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 3
    مشرق خان چقدر به تهمت زدن ، توهم زدن ها افتخار ميكني
  • ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    1 0
    برای اینکه اینا در اصل افسادطلب هستن نه اصلاح طلب بی ایمانی آدمو به ناکجا آباد میبره ما هم مصون نیستیم خدا آخر و عاقبت هممون رو ختم به خیرکنه ان شاء الله
  • ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    1 0
    آفرین به دید شما ، یکی از اصلاح طلب ها رو بنده دکتر عباسی می دونم که به شدت دنبال حذف جریان لیبرالی از انقلابه ، اگه نشنیدید حتما سخنرانیشون رو در این مورد گوش بدید. ما قطعا به اصلاحات در ساختار درونی احتیاج داریم ولی فعلا این اصلاح طلبی یک برچسب روی گروه خاصیه.
  • سعید ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    غربگراها در ایران مواقعی تقویت شدند که ضعفی داخل جبهه ی انقلابی ها دیده شده. پس با وحدت بیشتر و از بین بردن ضعف های درونی به طور کامل میتونیم اینهارو منزوی کنیم
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    1 0
    نتانیاهو : اصلاح طلبان بزرگتیرن سرمایه ما در ایران هستند شیمون پرز : اصلاح طلبان به نیابت از ما با جمهوری اسلامی می جنگند اوباما : اصلاح طلبان سرمایه ای استراتژیک هستند و...و...
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    ای کایش میشد همخ اصلاح طلبان در یکروز می رفتند پناهنده میشدن این طور همون خودشون راحت میشدن هم ما
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    1 1
    مشرق اگر واقعا به شرافت و آزادی بیان معتقدی، این کامنت را منتشر کن. من با اندیشه های بسیاری از این آقایان روشنفکر موافق نیستم ولی وقتی در کشور، مراسم های سخنرانی شان را عده ای به هم می ریزند و یا آن ها را به زندان می اندازند ( مثل آقای کدیور ) طبیعی است که شخص از کشور برود. اگر آزادی لازم فراهم شود، این آقایان هم بازخواهند گشت و فضای گفتگو و مناظره فراهم می شود.
  • محمد ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    اصلاح طلبا چپی بودن شوروی سقوط کرد نوکر امریکا شدن
  • مهدی از قم ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    شما سخنرانی های دکتر عباسی و خیلی های دیگر را نددیده اید که چجوری همین جماعت اصلاحاتی و غوغاسالار بهم میزنند؟؟این ها اگر حرفی برای مناظره داشتند به درخواست های مکرر دکتر عباسی و رحیم پورازغدی و ایت الله مصباح جواب مثبت میدادند.میخواهی یه لیست بلند بالا براتون از روزهای بنویسم که این جماعت روز مناظره شانه خالی کردند و نیامدند؟؟؟؟این ها چون چیزی برای گفتن ندارند ترجیح میدهند که مظلوم نمای کنند و سخنرانیشان به هم بخورد.اون افرادی که سخنرانی این ها را بهم میزنند خواسته یه نا خواسته دارند بهشون لطف میکنند
  • مهدی از قم ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    دقیقا مثل مجاهدین خلق(منافقین)که روزگاری ادعای مبارزه با امپریالسم شان گوش فلک را کر کرده بود و الان در اغوش امپریالیسم ارام گرفتند.
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    از آقای مطهری بپرس - او خوب به تازگی خوب فهمیده است چرا اصلاح طلبان در خارج هستند
  • حاج عمو ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    اگر این خا ئینین را اصلاح طلب بنامیم به گروه زیادی از اصلاح طلبان که صادقانه کار میکنند توهین میکنیم.اصلاح طلب لقبیست که انها دزدیده اند وگرنه تمام کسانی که دل به نظام اسلامی دارند ودر راه شکوفایی این نظام مقدس زحمت می کشند همه به دنبال اصلاح هستند.اگر تقسیم بندیهای سیاسی نباشد همه مسلمان و ایرانی هستیم. درد از انجا شروع میشود که مدعیان اصلاحات اعتقادی به مرز بندی با دشمن ندارند. هنوز فتنه 88 را فتنه نمی گویند.هنوز دروغ بزرگ تقلب را ماست مالی میکنند. به هر حال مردم ما همه مسائل خوب میفهمند و به موقع واکنش نشان می دهند.
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    حرف خنده دار نزن هرکی ندونه قکر میکنه فقط اینا راست میگت ..... سخرانی های آقایان جلیلی و عباسی (فریدون و حسن ) رو پیگیری کنی میفهمیم چه کسانی اجازه سخنرانی نمیدن ..... در ضمن این اصلاحطلب ها میخوان مارو از اهل بیت دور کنند که کور خوندند به لطف حق
  • ناشناس ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    0 0
    اصلاح طلبان حافظ منافع امریکا و غرب در ایران هستند .
  • ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    0 0
    لطفا به این فهرست اضافه کنید جواد خرمی خبرنگار ایرنا را که در زمان ماموریت خود در اتریش به این کشور پناهنده شد. چرا نیروهای متعهد و متخصص حذف می شوند و بجای آن افراد غرب پرست و ضد ارزش و ضد دین تمام اختیارات را دردست می گیرند. این سخن امام ره یادمان نرود که فرمود نگذارید انقلاب به دست نامحرمان و نامردمان بیفتد. این نامحرمان و نامردمان را از قدرت سلب کنید.
  • ما به حزب الله باید کمک کنیم ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    0 0
    مرکز استراتژیک امریکا در زمان ورود اوباما به رئیس جمهوری ، سند 164 صفحه ای به وی داد با عنوان 9 راه به ایران ، همه ی موارد از جمله حمله هوایی و... در این سند رد شدند و از اوباما خواستند از اصلاح طلبان استفاده کند زیرا طی این سن 164 صفحه ای تنها راه آسیب زدن به ایران اصلاح طلبانه ...( به نقل از رئیس سازمان استراتژیکا یران )
  • ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    0 0
    بله به این دلیل از کشور میرن چون کسی تحمل شیندن حرف درست نداشت مشرق جان
  • محمد ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    اگر واقعا اصلاح طلبان از امریکا تبعیت نمی کنن و به انقلاب پایبند بودند لاعقل در مورد اصلاح طلب و انقلاب های رنگی ی چیزی ب گوششان خورده بود و دیگه خود را لاعقل اینطور واضح اصلاح طلب نمی گذاشتن من به عنوان یک جوان مسلمون حاضرم از همه رفاهم بگذرم تو سختی زندگی کنم و به خاطر پول شهوت رفاه ک امریکا بخواد ب ارمقان بیاره رو نداشته باشم مگه ن اینکه ما مسلمانیم !!! آیا یک مسلمان باید بخاطر کمی سختی ک بخاطر مثلا تحریم امریکا ب وجود امده به گروه های موافق روابط با امریکا رو بیاره چندین هزار شهید دادیم و چندین هزار شهید در سوریه می دهیم ک انقلاب پا بر جا باشد خدای برای تهران شرم اور است ک ۳۰ نمایند اصول گرا دارند برای مجلس حتما بعضی می گویند من از سیاست چیزی نمیدانم و این اصلاح طلب با اون اصلاح طلب متفاوت است خوهشا خودمان رو با این کلمات گول نزنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس