کد خبر 46030
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۰

برگزيدگان بخش مستند چهارمين جشنواره بين‌المللي فيلم شهر جوايز خود را از دست اساتيدشان گرفتند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، جوايز بخش مستند چهارمين جشنواره بين‌المللي فيلم شهر که پيش از اين آغاز شده بود، در مراسم افتتاحيه به برگزيدگان اهدا شد.

براي اهداي اين جوايز، نادر کرمي، حجت‌الاسلام امرودي، شهرام جبارزادگان و سيد هادي منتي روي سن حاضر شدند.

سازمان حمل و نقل و ترافيک جوايز خود را به برگزدگان اين بخش اهدا کرد.

ديپلم افتخار و جايزه نقدي بهترين کارگرداني فيلم مستند براي فيلم "اين ترافيک دوست داشتني" ساخته بيامين اثباتي

ديپلم افتخار و جايزه نقدي بهترين کارگرداني فيلم کوتاه داستاني براي فيلم "باز مدرسه‌ام دير شد" ساخته ميثم رازباني

ديپلم افتخار و جايزه نقدي بهترين کارگرداني فيلم مستند براي فيلم "قطار ثانيه‌ها" ساخته سيد محمود صادق جعفري

ديپلم افتخار و جايزه نقدي بهترين کارگرداني انيميشن براي فيلم "تصادف و توقف" ساخته علي درفشي

ديپلم افتخار و جايزه نقدي بهترين کارگرداني انيميشن براي فيلم "تهراني‌ها" ساخته ميراميد و ميرتوحيد رضوي

معاونت اجتماعي شهرداري تهران ديپلم افتخار و جايزه نقدي بهترين کارگرداني فيلم مستند را به فيلم "تنهايي پرهياهو" ساخته رخساره قائم مقامي، فيلم "کانکت" به کارگرداني سيدمحمدصادق جعفري و "مرد خدا" ساخته پناه بر خدا رضايي اهدا کرد.

اما معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران جايزه بهترين کارگرداني فيلم مستند را به دو فيلم "تجديد حيات پايتخت" ساخته سعيد پوراسماعيلي و "چهار سوق اديان" به کارگرداني رضا محمدي داد.

معاونت فني عمراني شهرداري ديپلم افتخار و جايزه نقدي بهترين فيلم مستند را به "برج ميلاد" به کارگرداني کاوه بهرامي‌مقدم اهد کرد.

سيدعماد حسيني نيز جايزه بهترين کارگرداني فيلم مستند را براي فيلم "ايستگاه هشت" از معاونت خدمات شهري شهرداري دريافت کرد.

معاونت برنامه‌ريزي شهري نيز جايزه بهترين مستند به دو فيلم "چهار سوق اديان" به کارگرداني رضا محمدي و "تونل" ساخته وحيد موسائيان اهدا کرد.

براي اهداي جوايز بخش دانشجويي عزيزالله حاجي مشهدي، احمد ضابطي جهرمي، مجيد رجبي‌معمار، محمود اربابي، مسعود دشتبان، امير خوراکيان، مهدي چمران، داود رشيدي، داريوش اسدزاده، سيروس ابراهيم‌زاده و حميد جبلي روي سن حاضر شدند.

ديپلم افتخار و جايزه اول نقدي بخش انيميشن به فيلم "آواز مينا" به کارگرداني مهدي آقاجاني و تهيه‌کنندگي سازمان ميراث فرهنگي تعلق گرفت.

جوايز دوم و سوم به ترتيب به فيلم "پهلوان اکبر" به کارگرداني عاطفه يوسفي و تهيه‌کنندگي دانشکده صدا و سيما و "موضوع‌هاي گمشده" ساخته امير مهران اختصاص يافت.

ديپلم افتخار و جايزه نقدي بهترين فيلم کوتاه داستاني به دو فيلم "بازگشت" به کارگرداني روح‌الله حاج اسماعيلي و "براي کار" ساخته حسين شمس و تهيه‌کنندگي انجمن سينماي جوان اهدا شد.

ديپلم افتخار و جايزه اول نقدي بخش مستند به فيلم "بوي آب" به کارگرداني مريم ميثاقي و تهيه‌کنندگي دانشکده صدا و سيما داده شد.

جوايز دوم و سوم بخش مستند به ترتيب به فيلم‌هاي "بادکنک رنگي" ساخته سيدمحمدحسين هاشمي و "منفي يک" به کارگرداني محمد فنايي اختصاص يافت.

حاشيه‌ها

-مراسم اختتاميه با يک ساعت تاخير برگزار شد. اين تاخير در برنامه‌هاي اين چنيني بي سابقه بود.

-احسان عليخاني دليل نبود مديران سينمايي را حضور آنها در جشنواره فيلم کن دانست. او که بارها به اين نکته اشاره کرد وقتي نام علي معلم براي حضور روي سن و به عنوان يکي از اعضاي هيئت داوران را خواند، گفت: آقاي معلم هم در کن حضور دارند. چقدر به اين دوستان بد مي‌گذرد!

-در بخشي از مراسم و قبل از اهداي جوايز مجري برنامه خبر از حمايت جشنواره فيلم شهر از 60 فيلم دانشجويي داد. اين خبر که با واکنش دانشجويان رو به رو شد، باعث توضيحات بيشتر اربابي شد: جشنواره فيلم شهر در چهارمين دوره برگزاري خود بخش دانشگاهي را اضافه کرده است و در شش دانشگاه فيلم‌هاي جشنواره روي پرده مي‌روند. از ميان 1000 دانشجوي متقاضي کمک هزينه ساخت فيلم به ملبغ 500 هزار تومان اهدا مي‌شود.

-زمان اهداي جوايز بخش دانشجويي عليخاني از 10 نفر در فواصل زماني مختلف دعوت کرد روي سن حاضر شوند. دست دادن برگزيدگان به حاضران روي سن زمان بر بود. حميد جبلي نيز که از اول روي سن بود، به عليخاني گفت: اگر يک نفر ديگر بالا بيايد صف از سن بيرون مي‌زند.

-اواسط مراسم سالار عقيلي و گروهش سه قطعه را به صورت زنده براي حاضران اجرا کردند. يکي از اين قطعات نا جاويد وطن" بود.

-افتتاحيه جشنواره فيلم شهر از معدود مراسمي بود که در آن حاضران در سالن از ابتدا تا انتها برگزيدگان را تشويق کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس