کد خبر 459042
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹

تیم‌ملی والیبال ایران که باید تا ١٥ روز دیگر در مسابقات سرنوشت‌ساز جام‌جهانی شرکت کند،‌ به نظر می‌رسد شرایط مساعدی ندارد و از آمادگی کامل به دور است.

به گزارش مشرق، تیم‌ملی والیبال ایران که باید تا ١٥ روز دیگر در مسابقات سرنوشت‌ساز جام‌جهانی شرکت کند،‌ به نظر می‌رسد شرایط مساعدی ندارد و از آمادگی کامل به دور است. جام واگنر که در این مدت به‌عنوان یکی از اهداف کادرفنی تیم‌ملی برای سنجش توانایی بازیکنان پیش از حضور در جام‌جهانی به شمار می‌آمد،‌ با ٣ شکست برای ایران همراه بود که باخت سنگین مقابل ژاپن زنگ خطر را به صورت جدی برای والیبال ایران به صدا درآورد. حالا باید دید فدراسیون والیبال در ١٥ روز آینده چه تدبیری با بازگشت تیم کواچ به شرایط آرمانی در نظر می‌گیرد.

فقط یک ست،‌ حاصل ٣ بازی

هم کادرفنی و هم مسئولان فدراسیون از جام واگنر که با حضور تیم‌های ایران،‌ ژاپن،‌ لهستان و فرانسه برگزار شد، به‌عنوان آزمونی جدی برای بلندقامتان والیبال ایران قبل از جام‌جهانی نام می‌بردند. با این‌که کواچ و تیمش با امید زیادی پای به این رقابت‌ها در لهستان گذاشتند اما بعد از شکست ٣ بر صفر مقابل فرانسه و باخت ٣ بر یک مقابل لهستان مقابل ژاپنی ٣ بر صفر شکست خوردند. در سال‌های اخیر همواره به یاد داشتیم مقابل تیم اصلی ایران حتی قادر به گرفتن یک ست هم نبودند. بدین ترتیب شاگردان کواچ در میان ٤ تیم چهارم شدند و دست خالی لهستان را به سوی روسیه برای برگزاری ٢ دیدار تدارکاتی مقابل این تیم ترک کردند.

ناامیدی محض در تیم ملی

اظهارات سرمربی و کاپیتان تیم‌ملی والیبال ایران بعد از شکست سنگین مقابل ژاپن نشان می‌دهد که فضای امیدوارانه‌ای در تیم‌ملی در فاصله ١٥ روز مانده تا شروع جام‌جهانی وجود ندارد. کواچ در بخشی از صحبت‌هایش می‌گوید:  «از این بدتر نمی‌شد که با چنین نتیجه‌ا‌ی و بدون انرژی قدم در راه جام‌جهانی بگذاریم. متاسف هستم باخت بدی را رقم زدیم اما الان نمی‌دانم دلیل این ناکامی چیست.» همچنین سعید معروف نمی‌تواند ناراحتی خود را پنهان کند:  «عملکرد کلی ما در این بازی‌ها خیلی بد بود و باید از مردم لهستان عذرخواهی کنیم که نتوانستیم بازی خوبی را به نمایش بگذاریم و لذت بازی خوب را از آنان گرفتیم.»

کسی کواچ را قبول ندارد!

به نظر می‌رسد تیم‌ملی والیبال بعد از نمایش نه چندان موفق در لیگ جهانی ٢٠١٥ خیلی زود دچار حاشیه شده و این موضوع شاید به قیمت از دست رفتن شانس حضور در المپیک باشد. یک منبع آگاه از اتفاقات تیم‌ملی فوتبال که نمی‌خواست نامش فاش شود،‌ اختلافات درونی تیم‌ملی را دلیل این ناکامی‌ها می‌داند و به می‌گوید: «٥،‌ ٦ بازیکن بزرگ تیم‌ملی بارها در محافل خصوصی اعلام کرده‌اند که اصلا کواچ را قبول ندارند و از نظر آنها این مربی توانایی هدایت یک تیم بزرگ را ندارد.»

درگیری مهدوی با سرمربی

فردی که بالاتر از او نوشتیم از یک حاشیه عجیب در بازی با ژاپن پرده برمی‌دارد: «مهدی مهدوی وقتی برای دیدار با ژاپن وارد زمین شد و مورد انتقادات کواچ قرار گرفت،‌ با او درگیری فیزیکی پیدا کرد که اگر وساطت سعید معروف نبود،‌ شاید اتفاقات بدی رخ می‌داد. البته نمی‌توان تمام تقصیرها را هم گردن کواچ انداخت چون برخی از بازیکنان تیم‌ملی به او تحمیل می‌شوند. مثلا درباره حضور زرینی در لیگ جهانی اصلا کواچ به این بازیکن اعتقادی نداشت و دیدید که شاید بعد از یک جهانگردی فقط ٢ امتیاز برای ایران در زمین بود اما به او گفته بودند باید زرینی همراه با تیم باشد تا مُهر ویزای آمریکا در گذرنامه‌اش بخورد!»

عطایی:  زنگ خطر در لیگ جهانی به صدا درآمد

بهروز عطایی، کارشناس والیبال درباره دلایل نتایج ضعیف ایران در جام واگنر می‌گوید: «می‌بینیم که شرایط برای تیم‌ملی خوب نیست و به نظر می‌رسد فضای داخلی تیم کمی دچار مشکل شده است. اهدافی که کادرفنی برای حضور در جام واگنر در سر داشت و بارها در مصاحبه‌های کواچ آن را شنیده بودیم،‌ حضور پرقدرت و سنجش عیار تیم‌ملی بود. البته با این باخت‌ها برای تیم‌ملی اتفاق نیفتاده اما فدراسیون باید فضا را برای ادامه راه تیم‌ملی مهیا کند وگرنه در جام‌جهانی نتایج خوبی در انتظار ایران نیست.» وی همچنین می‌افزاید:  «ما باید زنگ خطر را زمانی می‌شنیدیم که در لیگ جهانی عملکرد خوبی نداشتیم اما سرمربی تیم‌ملی که از ایران رفت و هیچ‌کس هم به دنبال بررسی دلایل شکست‌ها نبود. متاسفانه فدراسیون هم در برابر انتقادها شمشیر را از رو بسته و اصلا به صحبت‌های کارشناسان توجهی نمی‌کند.»

افشاردوست:  از کادرفنی توضیح می‌خواهیم

محمود افشاردوست،‌ دبیر فدراسیون والیبال درباره نمایش ضعیف ایران در جام واگنر می‌گوید:  «اینها بازی دوستانه بود و نباید به خاطر شکست در این مسابقات فشاری را روی تیم‌ملی بگذاریم. البته اینطور هم نیست که بگوییم چون مسابقه تدارکاتی است، آمادگی بازیکنان باید صفر‌درصد باشد اما منتظر بازگشت کادرفنی از این سفر می‌مانیم تا دلایل خود را توضیح دهند و بعد تصمیم بگیریم. من هم می‌پذیرم که باخت برابر ژاپن یک شوک بود چون در سال‌های اخیر عادت به شکست آنها داشتیم اما باید توضیحات کادرفنی را هم بشنویم.»

پایان شگفتی‌سازی؟

با این‌که دیگر برتری تیم‌ملی والیبال ایران مقابل بزرگان دنیا را نمی‌توان شگفتی نامید اما به نظر می‌رسد شگفتی‌ساز چند ‌سال اخیر والیبال دنیا اگر زودتر به خودش نجنبد، شاید خیلی زود دچار افت شود. البته این افت احتمالی در بدترین زمان رقم خواهد خورد چون جام‌جهانی و سهمیه المپیک در پیش هستند. شاید شروع حاشیه‌های والیبال که خیلی‌ها آن ‌را دلیل افت می‌دانند،‌ از کنار گذاشته شدن فرهاد ظریف توسط کواچ بود که هیچ‌وقت کسی دلیل منطقی برای آن نیاورد. حالا هم اگر بازیکنان ایران ظرفیت باخت‌های اخیر را نداشته باشند،‌ قطعا روز به روز شاهد حاشیه‌های بیشتر در تیمی هستیم که مردم کاملا به آن دل بسته‌اند.

منبع: روزنامه شهروند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • علی ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    بازیکنان غیر حرفه ایی که جنبه معروف شدن رو ندارن. کواچ باید مثل ولاسکو عمل کنه.ولاسکو همون اول که اومد از سعید معروف استفاده نکرد و اونو کنار گذاشت. مهدی مهدوی هم که رفتارش در ست سوم بازی با ژاپن واقعا زشت بود. کواچ باید مهدوی رو کنار بزاره بجاش میتونه از وادی استفاده کنه
  • آیتکین ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    آخی!شما چشم دیدن سعید مغروف رو نداری؟نه؟برو آب هویج بخور
  • هنگامه ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    ایتکین خانم اگه علی اقا چشم دیدن سعید معروف رو نداره احتمالا شما چشم دیدن کل تیم ملی رو ندارید چون حرفی که ایشون زدند به نفع تیمه . پس شما برو پوشکتو بپوشو شیشه شیرتو بمک عصری هم با هم میریم واست شیرموز میخریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس