کد خبر 458368
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵

تیم ایران با عملکردی ضعیف و ۳ شکست، در میان ۴ تیم شرکت کننده در جام واگنر در رده چهارم ایستاد تا زنگ خطر پیش از جام جهانی به صدا در بیاید.

به گزارش مشرق، زمانی که مسئولین فدراسیون والیبال ایران تصمیم گرفتند بازیکنان اصلی تیم ملی پس از لیگ جهانی استراحت کنند و تیم "ب" در رقابت‌های قهرمانی آسیا به میدان برود، ژاپنی‌ها سخت مشغول آماده‌سازی تیم خود بودند و با همان 12 بازیکنی که 12 مسابقه در لیگ جهانی برگزار کرده بود، به قهرمانی آسیا هم رسیدند.

اگرچه ژاپن در فینال قهرمانی آسیا، تیم دوم ایران را شکست داد اما خیلی‌ها از جمله پیمان اکبری سرمربی تیم ب سعی کردند با بی اهمیت جلوه دادن این پیروزی، این اتفاق را بی‌اعتبار کنند. مطرح کردن این حرف که تیم سوم ایران در قهرمانی آسیا به میدان رفته است، نشان از غروری داشت که در تار و پود والیبال ایران ریشه دوانده است.

والیبال ایران در اوج مسابقات تصمیم گرفت بازیکنان خود را به تعطیلات بفرستد اما اهالی والیبال به خوبی آگاه هستند که بازیکنان و تیم‌های بزرگ هیچگاه فرصتی برای چنین تعطیلات طولانی به خود نمی‌دهند و همیشه در حال تمرین و مسابقه هستند. بر خلاف ایران، ژاپن هم در لیگ جهانی شرکت کرد، هم در قهرمانی آسیا و هم در جام واگنر و در دو تورنمنت نتایجی بهتر از ایران نیز گرفت.

زمانی که ژاپنی‌ها فرانسه را در جام واگنر شکست دادند، سایت فدراسیون والیبال مصاحبه‌ای به نقل از ماساشی نامبو سرمربی سامورایی‌ها منتشر کرد مبنی بر اینکه از پیروزی مقابل "تیم دوم" فرانسه هم خوشحال است. هدف از انتشار این مصاحبه با این شکل و شمایل چه چیزی غیر از بی‌اهمیت جلوه دادن پیروزی ژاپن است؟ آیا هیچ مربی حرفه‌ای در هیچ رشته ای یافت می‌شود که پس از پیروزی، حریف خود را ضعیف جلوه دهد؟ آیا مسئولین فدراسیون در زمان منتشر شدن این مصاحبه تصور می کردند که ژاپن ایران را هم شکست دهد؟ در واقع بر اساس این خبر باید بگوییم که ژاپن تیم دوم فرانسه را سه بر یک شکست داد اما تیم اصلی ایران را سه بر صفر و نکته جالب تر ماجرا این است که تیم دوم ایران در فینال قهرمانی آسیا سه بر یک از ژاپن باخت. یعنی تیم اصلی ایران از تیم دوم فرانسه و ایران هم نتیجه بدتری گرفته است. اسم این کار جز خودزنی چه چیزی می‌تواند باشد؟

البته واضح و مبرهن است که نتایج دیدارهای دوستانه و تورنمنت‌های تدارکاتی، اهمیت درجه دوم در قیاس با آمادگی تیم دارند اما این نکته را هم نمی‌توانیم فراموش کنیم که اسلوبودان کواچ پیش از آغاز جام واگنر گفته بود تیمش برای کسب بهترین نتیجه در این رقابت‌ها به میدان خواهد رفت. شاید هم پیروزی در یک ست از سه مسابقه همان بهترین نتیجه مورد نظر باشد.

تیم ملی ایران جام جهانی 2015 ژاپن را در پیش دارد؛ رقابت‌هایی که دو تیم اول و دوم آن سهمیه المپیک می‌گیرند و همه تیم‌ها آماده‌تر و با انگیزه‌تر از تورنمنتی مانند جام واگنر در آن شرکت می‌کنند. اگر کادر فنی تیم ملی نتایج جام واگنر را جدی نگیرد و برای حل مشکلات تیم چاره‌ای پیدا نکند، احتمالا باید منتظر اتفاقات تلخ دیگری در ژاپن باشیم.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس