کد خبر 233771
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶

پرچم بارگاه منور حضرت رضا (ع) که توسط هیئت نمایندگی آستان قدس رضوی به اسلام‌آباد برده شده است، مورد استقبال پرشور مردم این شهر قرار گرفت.

به گزارش سرویس فرهنگی مشرق به نقل از فارس ، هیئت اعزامی آستان قدس رضوی که به دعوت رایزنی فرهنگی ایران در پاکستان عازم این کشور شده است، پرچم گنبد حرم مطهر رضوی را به جمع عاشقان اهل بیت (ع) در اسلام‌آباد آورد.
 
گروه اعزامی آستان قدس رضوی به منظور برگزاری نمایشگاه قرآن کریم به پاکستان سفر کرده است در نماز جمعه مسجد امام صادق(ع) شهر اسلام‌آباد حضور یافت و پرچم گنبد منور حرم رضوی را در دسترس عاشقان اهل بیت (ع) قرار داد.



در آغاز این مراسم، که پس از اقامه نماز عصر انجام شد، شور و هیجان مردم به گونه‌ای بود که کنترل برنامه از دست گروه انتظامی مسجد خارج و باعث شد پرچم به‌طور موقت جمع و پس از دقایقی دوباره بازگشایی شود.
 
شور و هیجان و صلوات‌های بلند و مکرر دلدادگان اهل بیت (ع)، صحنه‌های بازگشایی درهای منتهی به ضریح مطهر حضرت رضا(ع) پس از غباررویی را تداعی می کرد که اشک شوق را از دیدگان ناظران جاری می‌ساخت.



در بخش نخست برنامه که به مردان اختصاص داشت، صدها مومن روزه‌دار در صفهای طولانی و فشرده  به زیارت پرچم آمدند و همزمان عریضه‌ها و نذوراتی را تقدیم مسئولان برنامه برای انتقال به ایران می‌کردند.
 
 در بخش دوم نیز زنان روزه‌دار حاضر در مسجد به زیارت و عرض حاجت و ابراز دلدادگی پرداختند. از حاشیه های زیبای این برنامه حضور برخی شخصیت‌های مذهبی و سیاسی بود که با شنیدن خبر حضور پرچم خود را در دقایق پایانی به مسجد رسانده و به زیارت پرداختند.



حضور نمایندگان مساجد و حسینیه‌های دیگر اسلام‌آباد و تقاضای حضور پرچم در جمع سایر مومنان روزه‌دار نیز از دیگر جلوه‌های زیبای این مراسم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس